Centaur

Trådstartare
Någon som har en sån här? :) Eller känner rasen? Hur fungerar den som familjhund på gård med hästar och katter? Och en del vilt.. Har den mkt jaktinstinkt kvar?

Sv: Varghund

Irländsk varghund?
Vi hade en sån när jag växte upp, vänligare hund får man leta efter. otroligt lydig, klok och väluppfostrad, gillade dock inte att vara i stallet men det är nog individuellt.. Dock måste de verkligen fostras rätt från start, är ingen höjdare med 65-70 kg som hoppar upp på en...
Jaktinstinkt hade hon, men inte mer än att hon kunde hålla sig i skinnet. det hände att hon for efter vilt nån gång ibland, men det gör å andra sidan vår japanska spets också (mest fåglar då iofs, man får ju ta don efter person.. ;)) och jappar är vad jag vet inte direkt jaktavlade.. haha.

det trista med så stora hundar är ju att de ofta får problem och blir gamla fort, våran blev bara 8 år och då levde hon på övertid de sista 3 åren.. Men jag skulle a bsolut vilja ha en varghund igen när jag har tid och råd, alla jag träffat har varit otroligt mysiga hundar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 531
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 471
Senast: ufot
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 369
Senast: Ginne
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
458
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31