Vargtänder

Ajda

Trådstartare
Hur lång tid efter att man dragit ut vargtänderna bör hästen undvika bett i munnen?
 
Normalt sett två veckor. Vissa kan under den tiden gå på bettlöst alternativ några dagar efter utdragningen. Allt beroende på hur påverkad hästen är.
 
10 dagar fick vi som svar och inget pelleterat foder första dygnen då de lätt kan fastna i hålen som blir och skapa infektioner och skit. Tog 4 stycken på unghästen i våras inga problem hon körde som vanligt med bett efter 10 dagar!
 
Två veckor tror jag de sa till mig. Men jag passade på att dra dem när hästen ändå skulle ha sommarlov efter inridningen, så hon var utan längre.
 

Liknande trådar

Hästvård Melanom? Har ju hört talas om det här med skimmel sjukan, men jag har en brun häst? 23 år, så ja, äldre och kanske inte så konstigt i...
Svar
3
· Visningar
628
Senast: caballus
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 039
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag letar just nu häst och undrar om hästar med anmärkningar på röntgen är något att vara försiktig med. För jag har hittat några hästar...
Svar
13
· Visningar
1 339
Senast: Thyla.cine
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
771
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp