Varierad kost

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Pip
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 900
P

Pip

Ger mina utekaniner torrfoder.äpple.päron,gurka,morot och hårt bröd utöver hö. Vad mer kan jag ge :confused: Har fått för mig att dom håller värmen bättre (eller hur man nu ska uttrycka sig) när dom har något att gnaga på.

Sv: Varierad kost

Blomkål, broccoli och blasten till det tycker de ofta om... :)

Får dom inte gaser i magen av blomkålen då? :confused:
Mig ska man akta sig för när jag knaprat rå blomkål :devil:

Halm tuggar de gärna på bialnd.
Har du tillgång så ge dem GRENAR! Med blad på! En hel skog om du vill, det är ju inte onyttigt =)

Bra idé. Men tyvärr struntar dom totalt i grenarna som jag lägger in :crazy:. Däremot att tugga på buren är jättegott :mad: .

Vad brukar du lägga in för sorts grenar?

Asp brukar de flesta djur tycka extra bra om.

Dom har fått prova äpple, vide, björk, lönn och rönn. Asp har jag nog inte provat :idea:

Det går att stryka något på träet i buren. kommer ej ihåg vad, men kan kolla upp det. kan det varit ättika??

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
926
Senast: Lingon
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 637
Senast: Squie
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 470
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska... 2
Svar
20
· Visningar
2 218
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka