Världens misstag

peace

Trådstartare
gjorde jag för ngn vecka sen, när jag lät hunden sitta kvar i sin bilbur när jag tvättade bilen i en automattvätt,f*n va tänkte jag på:eek: Nu är han väldigt fundersam mot att gå mot bilen när vi ska åka ngnstans (han som fullkommligt älskade att åka bil och va i sin bur:cry: Hur ska jag göra för att reparera MITT dumma misstag? Måste försöka värdeladda bilen och buren på ngt sätt....

Sv: Världens misstag

Släng in hunden i bilen som vanligt och låtsas som inget? Mina hundar sitter jämt med när vi automattvättar.

Jag tror också att du förstärker oron genom att uppmärksamma den. Kan du inte låtsas som inget när bilen får en misstrogen min, släng in vovve och åk och gör nått ASkul :idea: några gånger!

Ja det är väl kanske så jag ska göra:confused: F*n, tänk va lätt det är och försöra ngt:cry:

Det behöver det inte vara. Med nuvarande hund klantar jag mig hela tiden, men inget fastnar i hans teflonhjärna.

Det kan ju också vara så att jag inte ens reflekterar över att hunden skulle uppleva något som obehagligt och bara därför tar han det med en klackspark. Gör ingen affär av saken utan skyffla in hunden i bilen bara och ta ingen notis om hunden ifall han skulle fjanta sig över något annat i framtiden. Tänk inte, bara gör.

åk bara som vanligt, gör ingen grej av det :)
Min hund hade älskat att få sitta i bilen :D

Det behöver det inte vara. Med nuvarande hund klantar jag mig hela tiden, men inget fastnar i hans teflonhjärna.

Det kan ju också vara så att jag inte ens reflekterar över att hunden skulle uppleva något som obehagligt och bara därför tar han det med en klackspark. Gör ingen affär av saken utan skyffla in hunden i bilen bara och ta ingen notis om hunden ifall han skulle fjanta sig över något annat i framtiden. Tänk inte, bara gör.

Det första är så som min rottis är och det är så underbart! Han fick ett skrivbord i huvudet som 10 veckors valp. När man grävt fram hunden ur rasmassorna och byggt upp skrivbordet igen så gick han och la sig som inget hänt...Efter två år med en vek och nervös hund som hade varit skeptisk till att gå in i rummet igen så grät jag av lycka...
Det finns dock tillfällen då man önskar att tjocksmocken skulle lära sig av sina misstag.:angel:

Det andra är nog en del av hemligheten med, att inte krångla till saker för mycket. Man bara gör.

Liknande trådar

Övr. Hund hur ska hunden vara lastsäkrad? hundbur fastskruvad i golvet? pappa har en husbil och är ofta iväg med den, gamla hunden älskade att...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: Buck
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
837
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra... 2
Svar
33
· Visningar
12 666
Senast: Mirre
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 156
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • WE-tråden