Världspremiär.....

Sv: Världspremiär.....

Ser ju tjusig ut. Ska bli kul att se den på hästen oxå :D

Den var faktist...Ful:p Inte min smak iaf!! Säkert jättebra och skön iaf;)

lite för annorlunda för min smak men hopas att det blir br på hästen iaf :)

sandrus_1234 skrev:
Den var faktist...Ful:p Inte min smak iaf!! Säkert jättebra och skön iaf;)
Ha, ha. Då ska jag ta ett kort i morgon med min SS brevid. Då ser denna sadeln ganska normal ut.:rofl:
// Linda

Jag tog en liten ridtur i dag.
Cz var inte alls på sadelprovarhumör i stallgången. Han blir sån ibland och då gör tom en lös vojlock honom illa.
Sadeln lå bra när man la på den utan sadelgjord. Men som med alla andra sadlar så drar sadelgjorden fram sadeln på bogbladet.
http://photobucket.com/albums/b94/ma...t=PICT0122.jpg
Tyvärr la batteriet av efter två bilder så det får bli fler i morgon i stället. Då går vi ner till ridhuset så jag kan titta i spegeln.
Eftersom frambommen är svängd framåt är den inte lika mycket i vägen som på min SS. Gillar speciellt V-riggningen av sadelgjorden. Det anser jag fler bomlösa skulle ha.
Första intrycket är positivt av sadeln. Jag satt mycket bra, är ju van vid bredare sadel än denna. Vid ”hopp 1m rakt åt sidan” i trav i skogen så var både jag och sadeln kvar på rätt plats efteråt. Så den är stabil och ligger kvar på plats i sidled.
Jag upplevde att höger stigläder var längre men märkte efteråt att panelerna inte låg exakt lika långt från mitten, säkert därför.

Hästen reagerade inget negativt än så länge, han är VÄLDIGT känslig för nya läskiga sadlar (har ju fått stå ut med att prova ett antal). Jag red bara en liten runda i skritt och trav. Vågade inte testa i högre hastighet första provningen.

Efter ridningen så ligger sadeln ca 5cm uppe på bogbladet.

För MIN del som ryttare så känns sadeln bra. Vi får se vad Cz säger.
Går ner till ridhuset i morgon så kan jag titta lite i spegeln.
// Linda

Liknande trådar

Utrustning Jaha, nu var man ute i djungeln igen... Hästen har ändrat form så nu ligger min Dominus inte bra längre. Upplever att den glider fram...
Svar
1
· Visningar
994
Körning Hej, Jag är ny här och har bara en liten fråga. Jag har skaffat en rockard till min islänning. En rockard byggd på sabbaxel så den är...
Svar
3
· Visningar
1 347
Senast: Lydia
·
Övr. Grenar Min mamma är inte så bekant med kameran, men kunde växla mellan kort och film, duktigt...
Svar
0
· Visningar
1 090
Utrustning Hur tycker ni denna sadel ligger på henne. Vanligt vis har jag en gelepad och en teddy pad mellan schabrak och sadel. Och det är inte så... 2
Svar
30
· Visningar
3 714
Senast: Ninis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?