Varm om benet.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Eliii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 806
E

Eliii

Hej, i trsdags red jag i paddocken och så plötsligt gick hästen ner på bakbenen, men inte så mkt så jag skrittade lite innan jag samlade ihop henne igen och började trava, så skulle jag precis fatta galopp, då gick hon ner på bakbenen igen, och rejält den här gången! Jag gav henne genast lång tygel och skrittade av henne på en liten väg, så skulle jag vända henne mot stallet igen och då gick hon ner på frambenen och skrapade i knäna. Vi lät henne vila 2-3 dagar, men syrran skrittade o travade henne lite en utav dagarna, o då var hon hur pigg som helst. Igår när vi tog ut för att rykta henne, så visiterade vi henne, o kände att hon var varm på vänster bak under knäet och över kotan. Vad ska man göra när dom är varma i ett ben? Vad tror ni detta kan bero på?

Vill ha svar så fort som möjligt.

Sv: Varm om benet.

ja skulle ringt och hört med vet. eller pratat me en mkt hästkunnig person.
men de e iofs bara va jag skulle göra...

Sv: Varm om benet.

Okei. Vi skulle gjort det igår men vi gjorde aldrig det eftersom att benet inte är varmt längre, sen så gick vi lite med henne medans en hästkunnig bekant till oss tittade om hon såg stel eller halt ut men hon sa att allt såg bra ut så då red vi ut, och hon var jättepigg och speedade i galoppen! :D

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 571
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 034
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 215
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 858
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Muddypaws 24/25