Varma OCH smidiga handskar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Yossarian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 6 794
Sv: Varma OCH smidiga handskar?

Fick leveransbeskedet...;)) Innan jul ...härligt .Tänk om jag kommer att kunna rida utan att lida.... Även på vintern...Känner tillslut inte att jag håller i tygeln och tappar dom , får hela tiden korta upp tygel.Jag har sådana problem att t o m. på sommaren om det är kallt och fuktigt så blir fingrarna helt vita, domnar och sen blir dom alldeles blå....smärtsamt som f-n...innan dom blir som vanligt igen.
ska bli spännande att prova...

kryptisk skrev:
Själv funderar jag på att införskaffa ett par BoThandskar att ha under mina vanliga handskar när det börjar krypa ner mot -25 grader.
Det funkar ju på hästen, så varför inte på mig?
Har redan sådana tunna som man har under...hjälper inte mig ett skit...

Förutom bra handskar gäller ju även att man inte håller så hårt i tyglarna plus att handskarna är tillräckligt STORA! Har man dubbla handskar/vantar är det viktigt att det får plats luft mellan eftersom det isolerar. Har man handkskar som sitter som slickade trycker det ju på handen och hindrar blodtillförseln.

Jag rider oftast med vanliga fingervantar underst och 3-fingervantar på och i de senare finns det gott om utrymme och jag som annars är dödsfrusen klarar mig bra i detta ner till -20 ungefär.

Jag har också ett par BoT.. funkar inte på mig iaf :cool:
Det blir nästan kallare.. man måste ju avge värme själv för att de ska fungera..

Någon skrev här att man kunde ta liniment på händerna innan ridturen. Jag testade i dag och det funkade faktiskt bra. Jag höll mig varm (förutom i ena lillfingret) och det är mycket bättre än det brukar vara. Klart bra tips.

NU HAR DOM KOMMIT!!!
Har precis hämtat ut dom på posten....Har provat dom bara här hemma. Tycker att dom är precis som vilken vinterhandske som helst..inte alls klumpiga eller så. Förutom att man har ett litet batteri på ovansidan av handen.Känns lite konstigt men jag tror inte det ska påverka på något sätt när man rider.Handsken går en rejäl bit upp på handleden ,vilket oxå är bra...Ska provrida med dom i morgon, har nämligen redan varit ut idag....Men jag kan ju säga att den värmer...provade slå på lägsta värmen....ett par sekunder så började det värma...Det finns 3 lägen...Första intrycket..SUPER! Berättar mer i morgon....

menade dessa neopren vantar, men är samtidigt jätte nyfiken på att höra hur det går med dina eluppvärmda vantar...

Själv har jag stora fårskinns tumhandskar och ulltumvantar innanför -tur att man kan rida på en hand...*hehe* Inte en tekniskt bra lösning men varm.

Jag vet inte vart man får tag i neoprenhandskar..

Det låter ju bra! :)
Hoppas du är lika nöjd efter morgondagens ridtur också.
Vore ju den ultimata lösningen för alla frusna ryttarhänder. :)

Oj jag skrev visst fel...batteriet sitter på handleden inte på handen ;)

Jag har för mig att Börjes har neoprenhandskar.

Nu är dom provade.... Hade bara på ettan på (det finns 3 lägen) och vi har idag - 12 , blåsigt och lätt snöfall och jag frös ingenting...:bump:
Kändes bra att rida i , batteriet var inte i vägen och hade inte några större problem att greppa tygeln. ......alltså som vilken tjockare vinterhandske som helst...så ni som har svårt med kylan och kalla händer och har tex. reynolds fenomen ... då fingrar vitnar och händerna känns som om dom vore helt död vid minsta kyla...KÖP dessa. Jag tycker för egen del att dom är värd var enda krona.

Vad är det för batterier? Hur länge håller batterierna? Det låter ju helt suveränt att slippa frysa om händerna!!

Batterierna väger typ 100 gram som är uppladdningsbara...beroende på i vilket läge man har så kan dom räcka uppemot 12 timmar, följer med laddare.Läs mer här....
http://www.lindra.net/

Lundby_love skrev:
Jag tycker att H**ks lädervantar med virckad översida är fantastiska:bow: jag fryser alltid om händerna när jag har andra vantar men inte med dessa och de går att ha på sommaren också! Älskar dom!:love:

Håller helt med, och det ska vara hööks, inte MH´s, för de är bara skräp!

Jag kör ju, så jag sitter helt still i vagnen, med händerna uppstickande ovanför filten, och förra vintern klarade vantarna -15 i snabb trav flera kilometer. Nu har jag tappat dem, så nu kör jag med typ skidvantar, men de är ganska kalla. Ska ner till Skåne o köpa några par såna hööks läder/virkad handskar.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
770
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 306
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31