Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
vissa träbommar går att stilla om men då får man skicka sadeln till fabriken isf. dock aldrig hört att albion gör detta. har du kollat på deras hemsida? kanske står nåt där.
Jag hittade inget om det på hemsidan, men min sadelmakare hävdar att det är så. Annars måste jag ha missuppfattat vilken sadel det var, de andra två vi hade framme just då var Stübben och Barnsby.
Däremot finns det en ny bom i vissa av dera sadlar och den kan man byta hla frampartiet på, alltså blir inte bara järnet vidare utan även första delen av kanalen. Kallas för Genesis.
Platinum kan man även byta bossor på.
Finns tyvärr inte mkt info om detta. Albion har en riktig skitsida faktiskt, snygga bilder men ingen substans.
Jag surfade runt lite och hittade en Albion Ultima SLK till salu på ebay. I annonstexten står det såhär:
"It is stamped as a medium but I had the tree preofessionally stretched by an authorized albion saddle rep to MW just a few weeks after I bought it."
Ja, Albions egen sida lämnar verkligen en hel del övrigt att önska!
Jag hade en som jag fick vidgad av Strömsholms sadelmakeri (via Sharpman).
När jag frågade om det gick undrade sadelmakaren hur gammal sadeln var. Min hade ca 8 år på nacken då (-03) och då var det "inga problem" enligt honom. Så jag vet inte om Albion har gjort några förändringar vad gäller bommar för sådär 10-15 år sedan.
jag hade en SLK förut till förra hästen. köpte den ny hos m*stang. Köptes som en M och efter nått år växte hästen ur den. då vidgades den om och stoppades till en MW. den stämplades om tilloch med.
Nej, inte mkt. Men ortspetsarna på K2 är vinklade lite annorlunda vilket var tillräckligt för att min häst inte skulle trivas i K2, men ypperligt i Style.