Värma om Albion?

Sv: Värma om Albion?

nej dom har väl träbom i alla sina sadlar??

vissa träbommar går att stilla om men då får man skicka sadeln till fabriken isf. dock aldrig hört att albion gör detta. har du kollat på deras hemsida? kanske står nåt där.

Jag hittade inget om det på hemsidan, men min sadelmakare hävdar att det är så. :confused: Annars måste jag ha missuppfattat vilken sadel det var, de andra två vi hade framme just då var Stübben och Barnsby.

Skiljer det förresten mycket mellan bommarna på K2 och Style?

Det tror jag inte.

Däremot finns det en ny bom i vissa av dera sadlar och den kan man byta hla frampartiet på, alltså blir inte bara järnet vidare utan även första delen av kanalen. Kallas för Genesis.
Platinum kan man även byta bossor på.
Finns tyvärr inte mkt info om detta. Albion har en riktig skitsida faktiskt, snygga bilder men ingen substans.

http://www.mmtackshop.com/albionplatinum.html

Jag surfade runt lite och hittade en Albion Ultima SLK till salu på ebay. I annonstexten står det såhär:
"It is stamped as a medium but I had the tree preofessionally stretched by an authorized albion saddle rep to MW just a few weeks after I bought it."

Ja, Albions egen sida lämnar verkligen en hel del övrigt att önska!

Jag hade en som jag fick vidgad av Strömsholms sadelmakeri (via Sharpman).

När jag frågade om det gick undrade sadelmakaren hur gammal sadeln var. Min hade ca 8 år på nacken då (-03) och då var det "inga problem" enligt honom. Så jag vet inte om Albion har gjort några förändringar vad gäller bommar för sådär 10-15 år sedan.

jag hade en SLK förut till förra hästen. köpte den ny hos m*stang. Köptes som en M och efter nått år växte hästen ur den. då vidgades den om och stoppades till en MW. den stämplades om tilloch med.

så nog går det alltid!

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Elo
·
Utrustning Tips mottages på sadlar som passar maxad cponny Ponnyn har kort rygg och är överbyggd och sadeln åker lätt fram. Har vidd 35 på...
Svar
0
· Visningar
106
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 096
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
770
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka