värma om bommen-frågor

Elisha

Trådstartare
om man har en sadel man vill värma om, kan vem som helst värma om den då som gör de eller måste man gå till nån spec just för "mitt" märke?
sen undrar jag hur de är, blir sadeln mer sväng när man breddar? ska bara bredda 1 strl. från vid till x-vid tänkte jag. Har en spalding dressyrsadel.
nån som vet hur stort "hoppet" mellan vid och xvid är? just nu är vid lite smal, på gränsen, funkar, men kunde varit lite bredare.
köpte sadeln av strömsholms sadelmakeri o dom kan ju värma om, men känns onödigt att åka just dit om ja lika gärna kan värma om den här där jag bor, har ju ändå ca 1-2 timmar till strömsholm.
tacksam för svar
:bow:

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 567
Senast: Emiro
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 259
Senast: Spyro192
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 503
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka