Varma ridhandskar till barn

Kristall10

Trådstartare
Jag behöver hjälp att hitta ett par riktigt varma ridhandskar till dottern på 10 år. Hon fryser väldigt lätt så vill helst ha 3 fingerhandskar.
Gärna med ullfoder eller extra tjockt foder. Bara ett vanligt fleecefoder blir för kallt för henne.
Hon har xs/s i stl på handskar vilket motsvarar väl ca stl 6-6,5.
 
https://www.hooks.se/ryttare/barnklader/ridhandskar/3fingervantar-barn

Ett annat tips är att ha riktigt tunna handskar i merinoull under de vanliga handskarna. Värmer väldigt bra!
Tack för tips! Har spanat på hööks hemsida på de handskarna du länkade till. Men inte kännt mig säker på om de är varma nog. Vi har 15 mil till närmaste butik så har inte möjlighet att känna på dem. Hade helst velat ha med ullfoder i men det kanske inte finns?!
Hon har haft trefingerhandskar från Börjes och Covaliero bla men de har varit för kalla. Vi har provat med ullvantar i handskarna men det blir för trångt och då fryser hon ändå. Ska hon ha större handskar tycker hon det blir för klumpigt... Ja ni hör, inte lätt att hitta rätt till en tjej på 10 år som vill att kläder helst inte ska kännas men ändå fryser så hon blir blå så fort det är minusgrader ute. Vi bor ju i norr så att rida i -10 till -20 är ju vår vardag på vintern.
 
Vill tipsa om handskar som de som kör motocross kör med. Brukar finnas bra utbud. Min son har sådana i softshell och något innerfoder som jag inte vet vad det är. De håller honom varm när han kör cross (i timmar) på vintern. De är smidiga nog att rida med.
 
Vill tipsa om handskar som de som kör motocross kör med. Brukar finnas bra utbud. Min son har sådana i softshell och något innerfoder som jag inte vet vad det är. De håller honom varm när han kör cross (i timmar) på vintern. De är smidiga nog att rida med.
Tack för tips!
Sonen kör lite cross, är dock bara 4, snart 5 år. Men upplever att han blir mycket svettigare av att köra kross än vad dottern blir av att rida.
 
Ha två par vantar. Ena paret har du i en innerficka så att de alltid är varma och goa, sen är det bara att byta när hon fryser. Vi har trefinger från hööks, de funkar bra.
 
Tack för tips!
Sonen kör lite cross, är dock bara 4, snart 5 år. Men upplever att han blir mycket svettigare av att köra kross än vad dottern blir av att rida.

Ja det är ju inte ofta de fryser när de kör.
100% har jättebra softshellhandskar i barnstorlek. Kan ju vara värt att testa iaf 😊
 
Tack för tips! Har spanat på hööks hemsida på de handskarna du länkade till. Men inte kännt mig säker på om de är varma nog. Vi har 15 mil till närmaste butik så har inte möjlighet att känna på dem. Hade helst velat ha med ullfoder i men det kanske inte finns?!
Hon har haft trefingerhandskar från Börjes och Covaliero bla men de har varit för kalla. Vi har provat med ullvantar i handskarna men det blir för trångt och då fryser hon ändå. Ska hon ha större handskar tycker hon det blir för klumpigt... Ja ni hör, inte lätt att hitta rätt till en tjej på 10 år som vill att kläder helst inte ska kännas men ändå fryser så hon blir blå så fort det är minusgrader ute. Vi bor ju i norr så att rida i -10 till -20 är ju vår vardag på vintern.
Fast just merinoullhandskar finns det som är så tunna att de är som en andra hud. Lovar att det inte blir trångt med sådana under! Jag brukar t o m ha dem under mina tighta Roecklhandskar på vintern. :)
 
Fast just merinoullhandskar finns det som är så tunna att de är som en andra hud. Lovar att det inte blir trångt med sådana under! Jag brukar t o m ha dem under mina tighta Roecklhandskar på vintern. :)
Vart hittar du så tunna? De vi har är typ som vanliga fingervantar, kanske något tunnare.
 
Ett annat tips är faktiskt att ha plasthandskar under. Blir lite "klibbigt" men man fryser i alla fall inte... ;)
 
Jag har elvärmehandskarna från Bucken. Själva handsken är tunn, men batteridelen vid handleden är så tjock att jackan inte går utanför handskarna. Då blir det en glipa mellan handske och jacka.

Jag fryser också mycket på vintern och det enda som funkar för mig när det är kallare än typ -15 är tjocka tumhandskar från sportaffären. Där brukar man också hitta tunna ullunderställsvantar att ha under handskarna.
Det som hjälper mig mycket är att köpa nya handskar ofta, så fort fodret börjar platta till dig blir dom kalla. Då kan man ha dom gamla på vår och höst.

Och rida med vävribbtyglar! Absolut inte lädertyglar!
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 313
Senast: fejko
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 887
Senast: Habina
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 955
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp