Varma ridskor?

Termostövlar är i min åsikt överlägsna i värmemässigt. Men de är ju inte så superbra att rida i. Om man inte ska finlira funkar det. Men jag hade inte haft dem om jag skulle rida ett seriöst dressyrpass. Men guld värda på uteritt en kall dag.

Vintertid använder jag mina fodrade och vattentäta Ariat-skor. Tycker de är toppen! De är väldigt sköna att gå och rida i, samtidigt som jag alltid är torr och varm om fötterna. Har en extra sula i när det är riktigt kallt. :)

Liknande trådar

Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
183
Senast: clusia
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
398
Senast: tott
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka