Varma ridstövlar

Centaur

Trådstartare
Önskar tips om fodrade ridstövlar! Jag fryser! De måste vara i läder och får inte ha några resårer, grova sömmar eller dragkedjor utan "täcke" på insidan/baksidan som kan skava mot sadeln.

Jag har ett par jättesnygga bruna Petrie dressyrstövlar som jag specialbeställde med fårskinnsfoder men de blev för stora. :(

Det är för sent att beställa likadana i rätt stl nu och måste isf ändå sälja mina först, dvs jag kommer ha fårskinnsstövlar till våren... Måste ha nu!
 
Önskar tips om fodrade ridstövlar! Jag fryser! De måste vara i läder och får inte ha några resårer, grova sömmar eller dragkedjor utan "täcke" på insidan/baksidan som kan skava mot sadeln.

Jag har ett par jättesnygga bruna Petrie dressyrstövlar som jag specialbeställde med fårskinnsfoder men de blev för stora. :(

Det är för sent att beställa likadana i rätt stl nu och måste isf ändå sälja mina först, dvs jag kommer ha fårskinnsstövlar till våren... Måste ha nu!

Elsulor är inget alternativ?

Jag tycker det är det bästa på vintern.

Jag har några med lite större batterier separat. Köpte förlängningssladdar så jag kan ha batterierna över stöveln sas.

Men det finns ju de som har inbyggda batterier också. De har lite mindre värme både i grader och timmar.
Men har elever som har såna. Och har man 1-2 hästar verkar de duga.
 
Jo, kollade på det för några år sen men ingen var anpassad för stövlar. Har inte tänkt på att det går att ha förlängningssladd. :idea:

Vilket märke/modell har du? :)

Har sett de där nya appstyrda men de är svindyra och jag vet inte hur bra de faktisk fungerar, så känns som ett riskabelt köp.
 
Jo, kollade på det för några år sen men ingen var anpassad för stövlar. Har inte tänkt på att det går att ha förlängningssladd. :idea:

Vilket märke/modell har du? :)

Har sett de där nya appstyrda men de är svindyra och jag vet inte hur bra de faktisk fungerar, så känns som ett riskabelt köp.

Jag har Thermic Sole Peform. Man köper alla delar separat, sulor, batterier och sladdar för sig.
Jag tror jag köpte mina på Intersport eller någon annan vanlig sportkedja.

Vill du ha bra värmesulor så kan jag rekommendera affärer med skid-saker. De brukar ha bra elsulor.
Det är dyrt. Men så himla värt det att slippa frysa tycker jag iaf!
 
Jag älskar mina muckboots, fast jag har inte en "ridmodell". När resten av mig fryser är fötterna fortfarande varma och sköna och det håller i sig länge :-)

/L
 
Om du kan tänka dig tvådelat kan jag rekommendera Ariats primaloftfodrade skor. De är nätta och behändiga och fungerar bra tillsammans med hårda stövelskaft. Dem fryser man inte i i första taget.
 
Gick in på hööks i dag för att kolla på de bruna vinterstövlarna, Vancouver. Helt okej men för stora i vaden. Så fick jag syn på JH Fermo! Himla fina och jättesköna, bara lite för korta. Härlig brun färg. Köpte dem i en stl större så jag får plats med tjocka ullstrumpor.

Får se om det räcker, annars kompletterar jag med värmesulor. :-)
 

Liknande trådar

Dressyr Funderar på ett par nya stövlar att använda vintertid. Har i dagsläget fårskinnsfodrade bruna Petrie Olympic och de är båda jättesnygga...
Svar
4
· Visningar
1 484
Senast: Centaur
·
Utrustning Jag fryser!!!!!!!!!! :crazy: Har några MH thermo-stövlar men gillar dom inte, dessutom får hästen skav om det inte är läder..... Så...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: popeye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp