Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Mitt sf-mått var ju nere på undre kurvan förra gången, men igår var det uppe på normalt igen, dvs lite under medelkurvan. Förmodligen låg bebis bara lite tokigt, så vi får hoppas på att det är samma för dig! :laugh:

4-8 veckor kvar för mig! Jag hoppas naturligtvis på 4 veckor även om det inte blir 111111 då. ;)

Har dagis hembesök hos er? Vad skumt! :D

Prata med personalen, fråga om de skrivit en tillbudsrapport på det som hänt.
Barnet som bet Bellan kan ju ha bitit andra barn tidigare?

Kontakta Bellans försäkringsbolag också, och dokumentera skadan. Det kan ju bli så att det blir ett ärr av det hela sen, och det är inget kul att ha ett ärr i ansiktet.

Jag tog bilder igår på bettet, imorse var det ganska rött och nu på kvällen (nyss hemkommen slutade kl. 18) så ser det skapligt ut men det är skrubbsår och det ser ut som ett litet hematom också.

Idag gick det så himla bra att lämna Isabella, hon bara knallade in och då ville jag inte ställa mig och prata och göra henne orolig. När M hämtade henne blev hon ledsen när det inte gick tillräckligt fort att få på henne kläder och blöja så hon kunde gå till sin pappa. En av pedagogerna hade tydligen tyckt att det var väldigt förargligt att hon hade blivit biten.
Imorgon hämtar jag och då ska jag ta mig tid att prata med dem eftersom vi ändå brukar fråga om mat, sovtider m.m..

Jag hade inte heller kunnat släppa det. Hade S blivit biten så allvarligt som stackars isabella hade jag gått upp i atomer och jag förstår att du mår dåligt. Jag skulle må lila dåligt om det hade varit mitt barn som bitit...

Vet inte om du har något bra tips, men jag vet varken ut eller in. Förra grav så mådde jag ju illa i 5 månader. Då kunde jag inte borsta tänderna, för så fort tandborsten hamnade i munnen så kräktes jag. Nu har redan samma jävla elände börjat och jag blir vansinnig. Jag atar att ha beläggningar på tänderna och ha dålig andedräkt, men jag hatar ännu mer att kräkas. Kan jag gurgla munvatten, eller är det farligt för bebisen? Finns det något annat sätt?

Ja hade det varit mitt barn som bitit hade jag nog skämts och mått dåligt att mitt barn har skadat någon annan men ja...

Undvik Listerine, innehåller mycket alkohol och är inte vidare bra för slemhinnorna. Får tänka på att slemhinnor blir skörare/känsligare som gravid. Skölj med fluor t.ex. flux eller dentan. Fluxen kan du även köpa med klorhexidin och använda (röd flaska). Klorhexidin är bakteriedödande men man kan få fina bruna missfärgningar av den (går att få bort hos tdl så det är inte permanent) vid långvarigt användande.
Det är inte farligt för bebisen :)

Förstår att du har svårt att släppa det, det är liksom inte roligt när ens eget barn råkar ut för ett bitbarn, tack och lov tror jag att vi slipper sådant med Milton. Han kan nog hävda sig på avdelning = näst största barnet på avdelningen :D Men jag dör om han blir ett bitbarn :S
Tycker ändå att du ska ta upp din oro med dagispersonalen, tror det är viktigt för din egen skull att du pratar med dem, de har kanske "vidtagit åtgärder" (vad hemskt det lät, men kom inte på bättre ord!) och kanske behöver du inte oroa dig över det mer :) Lätt för mig att sitta här och säga va?!

Kl

Natten har faktiskt gått jättebra, vilket är konstigt med den hostan Milton hade igår. Han har sovit hela natten :eek: Och hostade nästan inget nu på morgonen heller. Jättekonstigt. Vet inte om jag ska ringa till sjukhuset och höra med dem, eller om vi nu ska avvakta och vänta på den läkartiden vi redan fått längre fram.
Egentligen vill jag ringa in och ifrågasätta akutens system :o

Jag får helt enkelt sätta Isabella på gödning men hon växer så det knakar om det. Ska bli så roligt att få gå på 18-mån koll om en månad :laugh:
Skönt att han har sovit i natt!

Inte konstigt att jag är öm, nu är det något vasst på väg ut ur tandköttet. :eek:

Mitt sf mått låg över kurvan förra gången och under den här gången. Precis som förra graviditeten. Jag blir stor fort och sen planar det ut. Va mindre än förra gången på första mätningen också. Skönt om jag får bli lite mindre bara bebis inte vill gå över allt för mkt. Vill inte föda på julafton.

Ja vårat dagis har tydligen hembesök. Det visste jag iofs om så det kom inte som någon chock. Dom är väll nyfikna dom som jobbar där. ;) för tror inte att något annat dagis i stan har det.

Skönt att bettet börjar se bättre ut och att hon inte va rädd för att gå till dagis idag! :)

Men har egentligen storleken på barnet någon påverkan på graviditetens längd? Vilgot var ju mindre än de flesta (3050/49) och han kom 5 dagar tidigt. Många går ju över tiden och får jättestora bebisar. Så inte tror jag att du behöver oroa dig för det. Bebisen kommer när den känner för det. :laugh:

Skönt att bettet börjar se bättre ut och att hon inte va rädd för att gå till dagis idag! :)

Ja jag stålsatte mig verkligen imorse och tänkte att det här kommer inte bli lätt. Blev glatt överraskad när hon t.o.m. gick in själv och inte ville bli buren som de andra gångerna jag har lämnat henne. Gick raka vägen till en av pedagogerna och upp i hennes famn! :)

Sedan har jag något roligt denna vecka! (tanke på min depp i söndags) Imorgon ska jag träffa mamma och gå på Erikslunds shoppingcenter. IKEA fick jag tydligen inte gå på men annars så :D

Ne men tänkte om den bara väger typ 2800 vid bf kanske den vill stanna inne några veckor till. Vill verkligen inte föda på någon av juldagarna. Milton vägde 3148g och det startade 4 dar över tiden. Men jag håller tummarna att jag är som min mamma och får en mindre två. :) Jag vägde 2800g och va 48cm.
Men som du säger bebis kommer väll den dagen han är redo oavsett vikt. :)

Inte konstigt att jag är öm, nu är det något vasst på väg ut ur tandköttet. :eek:

Inte så fräscht kanske, men är det inte lite skönt då? Då slipper du skavet sen :idea: Kan ju vara både rotrest eller liten bit av löst käkben som kroppen har bestämt sig för att göra sig av med.

Idag har jag varit hos tdl jag också. Grät som ett fån när jag fick en bedövningsspruta men nu har jag fått min tand omgjord så ska vi se om den slutar ila :D

Ja jag stålsatte mig verkligen imorse och tänkte att det här kommer inte bli lätt. Blev glatt överraskad när hon t.o.m. gick in själv och inte ville bli buren som de andra gångerna jag har lämnat henne. Gick raka vägen till en av pedagogerna och upp i hennes famn! :)

Sedan har jag något roligt denna vecka! (tanke på min depp i söndags) Imorgon ska jag träffa mamma och gå på Erikslunds shoppingcenter. IKEA fick jag tydligen inte gå på men annars så :D

Ibland förvånar dom oss, dom små liven! :)

Va kul att det dök upp något roligt i veckan för dig! Jag måste åka dit någon dag jag med. Får passa på efter eller innan bukefikat i ditt kök! :)

Ja det känns faktiskt bra att något roligt händer i veckan :) M är på tråkhumör för han är verkligen en klassisk, stereotyp karl som är förkyld.

Hua tycker synd om dig. Sambon här hemma blir också en sån när han är förkyld. Det är verkligen tråkigt!

Inte så fräscht kanske, men är det inte lite skönt då? Då slipper du skavet sen :idea: Kan ju vara både rotrest eller liten bit av löst käkben som kroppen har bestämt sig för att göra sig av med.

Idag har jag varit hos tdl jag också. Grät som ett fån när jag fick en bedövningsspruta men nu har jag fått min tand omgjord så ska vi se om den slutar ila :D

Jo, det är jättebra men lite otäckt ändå. Hoppas bara att det kommer ut och inte stannar där det är nu.

Måste bara fråga, :D men går du hos en helt annan tandläkare än där du jobbar? Hur gör man liksom?

Stackars dig som måste bli sprutad fast du inte alls gillar det. Men är det ändå inte lättare med sprutor i munnen än än på övriga kroppen? Jag tycker det, fast jag vet inte varför.

Glömde att jag skulle kommentera dagis hembesök också. Min hjärna funkar verkligen inte som den ska. Blir snart rädd för mig själv och det är tur att jag bara jobbar 2,5 vecka till. :D

Är det inskolningssamtalet som sker hemma, eller blir det även ett möte på själva dagis? Jag trodde det var viktigare för barnet att hälsa på på dagis än det var för dagispersonalen att hälsa på hemma. :D

Nu skyller jag på min hjärna igen och ber om ursäkt om jag missat det totalt, men när ska M börja på dagis? Ska han gå 15 h direkt? För du jobbar väl inget nu? :o

Hua tycker synd om dig. Sambon här hemma blir också en sån när han är förkyld. Det är verkligen tråkigt!

Ja det är aptråkigt men jag har det lugnt och skönt när han ligger i andra soffan och sover :D

Jo, det är jättebra men lite otäckt ändå. Hoppas bara att det kommer ut och inte stannar där det är nu.

Måste bara fråga, :D men går du hos en helt annan tandläkare än där du jobbar? Hur gör man liksom?

Stackars dig som måste bli sprutad fast du inte alls gillar det. Men är det ändå inte lättare med sprutor i munnen än än på övriga kroppen? Jag tycker det, fast jag vet inte varför.

Jag går hos min arbetsgivare :D blir oftast enklast så för man har ju tidboken och kan klämma in sig själv när det finns luckor :idea:
Jag kunde väl eg ha gjort lagningen utan bedövningen men eftersom tanden var så känslig så ville jag inte utstå en massa ilningar. Sprutor är aldrig roligt, någonsin, oavsett var på kroppen :crazy:

Jag tycker det är mkt värre att få sprutor i munnen. Det gör ju Ont!! Tycker bedövningen är värst på hela tdl besöket. Men sprutor var som helst på resten av kroppen bryr jag mig inte alls om. Kul att det är så olika!

Jag tycker det är mkt värre att få sprutor i munnen. Det gör ju Ont!! Tycker bedövningen är värst på hela tdl besöket. Men sprutor var som helst på resten av kroppen bryr jag mig inte alls om. Kul att det är så olika!

Det "roliga" är ju att om tandläkare lägger bedövningen som de ska göra så är det bara sticket som känns. Men få tandläkare lägger bedövningen som de ska utan alldeles för fort = det spänner och gör satans så ont.

Jag tror att det blir ett besök där också. Jag hoppas det iaf. Jag vill se hur det ser ut innan inskolningen börjar iaf. Tänker dom inte ha något så tänker jag efterfråga det. Så vi hinner bearbeta det lite här hemma innan han ska börja. M ska börja i nov. Sökte till 1nov men vet inte om det är det som gäller eftersom vi inte fått hem några papper. Men dagis borde ju veta och kunna tala om det för oss på måndag. Det blir 15h direkt. Inget jobbande för min del. När inskolningen är klar så får jag ta föräldradagar för bebis ist för M. Spelar ju ingen direkt roll vems som minskar. Dom timmar han är på dagis hade jag tänkt lägga på att förbereda för bebis men gissar att jag kommer sova mkt :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 476
Senast: Edla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 564
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
539
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 147
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka