Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Ang Fb är jag inte heller med i vårmammegruppen. Jag tycker det är lite pinsamt att skriva på forum och det är knappt någon som vet att jag gör det. Isåfall vet de inte vilket forum jag menar. Men gissa om jag förvånad när jag hittade min bror här (fast inte på föräldraforumet)?!?!

Men skulle det synas? Antar att det inte står mitt i profilen? hmm. Jag snokade lite men hittade ingen vårmammegrupp när jag sökte, är inte så skicklig på facebookgrejor.

Ang tandläkare så gick jag dit utan problem fram tills dess att jag var 10 år. Då bockade gotlandsrusset av mig på grusvägen och jag landade med ansiktet först. Skrapade upp hela ansiktet och tänderna gjorde ett sår runt om på insidan av kinderna. Fick remiss till tandläkare för att kolla tänderna, vilke Det t de gjorde med ström. Jo, de levde fortfarande allihopa...
Hade de bara sagt att det kunde göra ont så hade jag iaf varit beredd, men nu sa de bara att det kittlade litegranna. Sure :grin:

Efter detta så var mamma tvungen att följa med mig länge. Idag går jag bara till en tandläkare som vet hur jag är, vill ha mesta möjliga bedövning till allt. Är pga fibron väldigt smärtkänslig och pga långvarigt ätande av värktabletter svårbedövad.
Idag ska jag laga en visdomstand. Först pratade han om att dra ut den men efter förra gången med tre eller fyra bedövningsprutor för att laga en tand så ångrade han sig. Var helt väck resten av den dagen.
Idag har jag laddat upp med alvedon och tradolan innan.

Jag gillar att gå till tandläkaren! :D Det är rätt skönt att gå från jobbet och ligga där och halvsova och bli ompysslad! :D Min tandläkare är jättesnäll och försiktig. Hans tandhygienist är lite våldsammare, hon skrapar tandsten så det blöder och skäller på mig för att jag inte använder tandtråd varje dag. :o

Men en sak förstår jag inte. Michellan, du är ju tandsköterska, vad gör en sån egentligen? Jag träffar tandhygienisten och sen kommer tandläkaren in 2 minuter, tittar på gaddarna och säger att allt ser så bra ut. När han lagar hål gör han det själv. När jag var liten och gick hos folktandvården var det alltid en tandläkare och en sköterska på alla undersökningar, men de snackade mer skit med varandra än tittade på mina tänder tror jag! :rofl:

:rofl:

Tokungen stod precis på alla fyra men på fötterna och med spikraka ben och ändan upp i vädret, såg rätt farligt ut :D

nelly har börjat sova bättre, ÄNTLIGEN *peppar peppar* bara två eller tre nappinstopp (eller flytta upp henne för hon lagt sig på tvären) per natt nu:bow:

Och somnar om på morgonen och sover till halv nio- nio! Helt underbart!!:D

Här är senaste fotona på lillskruttan..Nu är hon 9 1/2 mån, krålar, reser sig mot saker, inte helt stabilt men är stark! Säger pappa, och ett hej ljud..är gnällig och grinig på dagarna, men får hon vara hos mig är hon glad och go. Har matvägrat men börjat äta bra igen. Kan leka tittut med snutten själv, lätt till skratt och är så fin så fin:love:
Väger ca 8,2 kg ngt, får se på bvc nu på 10 mån vad hon är uppe i, skulle tippa 70 cm ngt också..

Här är hon ätandes på macka, själv:)
IMG_6372.jpg

IMG_6377.jpg

Denna är lite äldre, men vill visa hur stolt hon var när hon lyckades få på sig väskan på axeln, själv..ladylike;)
IMG_5858.jpg

söt skruttan :)
Är det nakenmat när det är plockmat? hi hi hi Iofs lättare att göra rent då :D

Fina tjejen! :love: Men vilken skillnad det är på barn och barn, S som är lika lång men nära 1 kg tyngre har inte alls de där knubbisvecken som din tjej har. :love:

Stella, 9 månader idag. :love: Kryper i en jäkla fart och har gjort länge, reser sig själv och står och hoppar/dansar. Går med stöd, räcker med att hålla en hand nu. Pratar mycket, kan säga hej, mamma, pappa, titta, där. Är i princip alltid glad, men har ett jäkla humör och en vilja av stål. Blir nog inte lätt för oss när hon blir äldre! :D
Gillar mat, och framför allt att få pilla med maten själv. Är överlag en himla lätt bebis, eller ja - nu känns hon mer som ett litet barn.

De tre senaste bilderna, urusla men ni får se dem ändå.

gladskit-1.jpg

Har övergett gåvagnen och står och flirtar med fotografen

kaosetigen.jpg

kaoset.jpg

Kaoset vi lever i varje dag :D

Klättrar han upp helt själv i soffan? Från golvet? Gisses ;) han är tokig din lilla skrutt, vet ju inte om att han bara är bebis. Sötnos är han iaf :)

Aneka, vad sött att Milton vill ha sina sockor i munnen, min S var likadan en period, men nu har det gått över. Sötskrutten som sitter så snällt.

hehe, nää, brukar inte vara det, så petiga är vi inte:p Blev bara så denna gången..vet inte varför..Men rätt praktiskt ändå som du säger, bara skölja av om det skulle bli för grisigt:p

Naaaw, sötisen:love: jaa, hon ser lite mer slimmad ut, Stellan:)..hihi, jaaa, Nelly har tjockis armar och tjockis ben..Bläddra vidare ungefär:p

Vi har också ett smärre kaos varje dag med alla leksaker ;) Tur att dom är så söta, så det inte gör något att man måste plocka undan efter dem.

Idag har jag och Lusen varit i stallet hela morgonen. Tuva har hängt med min kompis Johanna medan jag försökte få tillbaka känslan från söndagens träningspass på hästis. Det var mkt lättare med tränare som stod å skrek på oss ;)

När vi skrittade av fick Tuva rida lite på Cosmo också, men hon verkade mest fascinerad av toppen på spöet, som satt instucket under kåpan... ;)

I bilen hem däckade hon totalt. Så jag tog in henne och klädde av henne två lager kläder, medan hon fortfarande sover och la henne sedan i sin säng. Nu nannar hon skönt där och jag ska lägga mig i ett bad och fila naglarna :)

Hmmmm jag får ett inägg m att jag inte kommer in på någon blogg varje gång jag ggar in här... Den fungerar inte i vilket fall... :(

Alltså- det här med sittvagnarnas vara/ icke vara.... Jag vet att Muntain Buggy och Urban Jungle sitter på "fel håll". Men hur farligt kan det vara? Jag får inte plats med min vagn i bilen samtidigt som hundburarna. Chassit går jättebra... Hade ni kunnat tänka er att ha en "riktig sittvagn" redan till sommaren?
Jag känner att jag inte vill ha stora sittdelen i bilen så ingen annan kan åka med förutom vi 3 i familjen... Vi brukar låna syrrans ena barn ibland...
Och fråga 2- Tror ni det är bäst med 4 fasta hjul eller snurrande fram? Jag älskar verkligen min cosmo men vet inte om jag gör det i djurpark o så... Nästa vagn ska man ju ha länge...

Jag har en rejäl riktig "stallvagn" som jag har på långpromenader o så... Det är altså en vagn man kan ha om man ska gå på stan ett par timmar eller om man ska göra lite ärenden i affärer sm inte sitter ihop nu till att börja med...

Tror ni det är lika ång leveranstid på dessa vagnar?

Simma lungt... Jag är såååå avundsjuk på er som har badkar....

Men Emma - din julklapp används flitigt ändå. Man känner sig så fräsch efter :)

Haha, ja det är verkligen tur! Jag är lite smått allergisk mot oreda, så jag försöker bita ihop och acceptera röran fram till läggdags. Då plockar jag (eller sambon med för den delen) undan allt och jag bara njuter :D

*kl*
Vi har ju pratat om mat förut, så jag tar upp det igen. Vi blandar burkar med hemlagat nu, men har snöat in lite på just burkarna - det blir lätt samma burkar som hamnar i kundvagnen när vi handlar. Idag är det dags för veckohandling igen och vi vill inte komma hem med samma burkar den här gången. :D
Vad har ni för favoritburkar som alltid åker ned i vagnen när ni handlar?
(här är kyckling en storfavorit, kyckling med couscous eller kyckling med ris i örtagårdssås. Spagetti och köttfärssås och pastasnäckor med skinksås är också stapelvara)

Och min Milton blir ju 8 månader på fredag :D
Var på 8-månaderskontroll igår.
Stora pojken vägde 10,4 kg ungefär och var 74 cm lång :love:

Milton sitter där man sätter honom. Idag satt han dock och sprattlade med benen och funderade nog lite på hur man ska använda dem, han blir nog en rumpkasare precis som sin mamma :)

Vi har ju en framåtvänd vagn en P&T som både vi och M älskar. Jag var oxå skeptisk innan men M både sitter bra och trivs i den, har man ett barn som är väldigt känsligt för intryck eller så är det kanske inte den bästa idén men man känner ju sitt barn, M gillar att vara med och kolla mycket :)

En av selmas favoriter, förutom de du nämnde, är lax med potatismos och ärtor, farmargryta, fullkornslasagne och biffstroganoff. Prövade stuvade köttbullar eller vad det var och det var INTE poppis. :)

*kl*
Håller på att förbereda min "friar"kväll. :) nybäddad säng, cheesecake i frysen (gjorde i mimosornas så att de hinner frysa), ska precis virka ringen och efter det blir det pajskalsgöra och rengöring av badkar. Har ställt in rosa champagne i kylen också! :D

Iih, det är så spännande!

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 676
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka