Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Det gjorde jag i måndags. Skickade in hundbajsprov alltså. Kände ingen lukt alls om det heller.

Från mig får du inget tagel om du inte postar bilder här :mad: alla har inte fb och blir lika ledsen varje gång ni kommenterar bilder/videoklipp på fb i denna tråd :cry: det kan ni väl kommentera på fb eller vad har man annars det till?

:p

Skicka pm med adress så kommer det lite svans åt dig :idea:

Precis, alla har inte FB. Lägg filmer och bilder här för oss som vågar vägra FB :p:D

Åh, vad spännande! :love: Kan inte du skicka lite friar-initiativ till min sambo också? :D (visst kan jag också fria om det skulle vara så, och det lutar åt att det blir så till sommaren om inget hänt innan det :angel: )

*kl*
Herregud, min bebis är verkligen en liten tjej nu och ingen bebis! :eek: Vi insåg precis att hon förstår en hel massa saker - ber vi henne att hoppa, dansa, vinka eller klappa händerna så gör hon det.
Vad kan era småttingar göra på beställning?

Duktiga Stella :laugh:
Oscar gör inget, har hänt att han har vinkat tillbaks nån gång när vi vinkat på honom. Men vi hårdtränar på handklappning :D;)

Hehe! Oskar gör ju massor av saker. Han kan ju inte ha lärt sig att lyssna också ;)

Ebba hon tittar när man ropar hennes namn - thats it!

Fina STORA Oscar också!:love:

Alla är så fina, och stora dom blivit nu! :)

det där med fria, så jäkla lustigt att ni pratar om det här..är det något med hormonerna eller..för jag funderade med på det bara förra veckan..att jag nog får göra det(fast jag är en obotlig romantiker som gärna vill att han ska göra det, helst komma ridand epå en vit häst ungefär ) men han vill att jag ska göra det isf för dte är mer annorlunda..psssst:devil:;)

Men ju mer jag funderat, desstu mysigare verkar det och mer funderar jag på att göra det..

Så iiiih Lottch, du får berätta allt sen:bump::bump:

Vilgot kan
- Klappa händerna
- Ge mamma nappen
- Kan du peka på lampan?
- Vad säger katten? (Han kan inte jama, men gör ett annat ljud varje gång jag frågar)
- Nu kommer mamma och tar dig! (Han han börjar skratta, snurrar runt och studsar iväg på rumpan)

Det verkar vara en hel del saker som han känner igen namnet på, t.ex nappen, hakklappen, apan, gröt, handen, foten osv.

Isabella gör som Ebba, lyssnar bara på sitt namn. Möjligen att hon tittar efter katten om man fråga "Var är katten?", ibland tittar hon även efter lampan om man frågar samma sak fast byter ut katten mot lampan.

Klappa händerna tycker jag är så menlöst att öva på, tar tag i det en liten stund varje dag men inget vi "nöter".
Jag lever på att hon någon gång kommer lära sig allt ändå :angel:

T kan en del trick som att klappa, vinka, komma på inkallning osv. Men det roligaste är nog ”nu puttar mamma omkull dig”. Vi gör det i sängen och nu mer så inväntar hon inte ”knuffen” utan kastar sig själv gapskrattande bakåt.

Klappa händerna tycker jag är så menlöst att öva på, tar tag i det en liten stund varje dag men inget vi "nöter".
Jag lever på att hon någon gång kommer lära sig allt ändå :angel:

Här övas inte alls på att klappa händerna.. Till BVC´s stora frustration typ. Jag är alldeles säker på att han kommer att göra det sen när han vill/kan. Han kan vinka, och han kryper. Det räcker väl? :angel:

Äh, när jag målar så sitter han och spelar bongotrumma på målarhinken, det är jag rätt nöjd med. Det är väl motorik det med :grin:

Fler tokungar som kastar sig bakåt alltså! :D Det är ingen lek vi har gjort här, utan V har själv kommit på att det är jätteroligt att kasta sig bakåt.

Fast jag ska erkänna att jag var rätt spak efter att den andra v-tanden dragits ut. Tandläkaren höll på i över en timme och drog och efteråt hade jag så fruktansvärt ont att jag råkade äta för många Ipren, som gjorde att jag fick värsta reaktionen och nu kan jag aldrig mer äta Ipren... :mad: Dessutom kom det ut tand/benflisor genom tandköttet med jämna mellanrum i över ett år efteråt. :eek:

Men herregud människa :eek: Vad var det för tandläkare egentligen? Använde han fel instrument eller? Shit, hade jag varit med om det där, så hade jag aldrig i livet gått till en tandläkare igen. Jag har tandläkarskräck och får sövas vid större ingrepp än kontroll typ...

(å då är ju det ironiska i det hela att jag jobbar med tandläkarinstrument till vardags :cool: )

njae, både och..

De kollar ju ifall barnen kan slå två klossar mot varandra, typ klappa händerna. Det ingår i 1-års kollen om jag inte minns helt fel. Men nä, sluta stressa. Barnen kan det iaf sen :)

Min skrutt kastar sig också bakåt, det jobbiga är ju bara att han gör det när man bär honom.. Mindre kul, stackars hans rygg liksom.

Förresten, idag ropade min lilla skrutt MAMMA för första gången :love: hi hi.. Han har sen gjort det hela kvällen nu när han märker att jag reagerar. Snackar att man smälter, haha. Äh, han är lite sen, men vad gör väl det?

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 672
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka