Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Är det kusinen eller katten som är sjuk?

Okej, nu fattar jag. Trodde det skulle vara din store kusins katt ...är trött
Det är kanske inte så lätt att förstå när jag skriver som en kråka... ;) Jag skyller delvis på iPaden som titt som tätt vill byta ut orden jag skriver. Det är kattens kusin.

Nä, egentligen inte, men det visade sig att hennes kusins matte finns här på forumet. :idea: Jag har sedan träffat både matte och kisse, trevliga båda två.

”Bara” magsjuka. Hon har ingen feber och helt ok allmäntillstånd med tanke på hur kolossalt dålig hennes mage är. Det de främst ville kolla var så hon inte var uttorkad.

skönt att lillan inte har nått värre än "bara" magsjuka. Även om det kan vara illa nog många gånger minsann. Krya på sig skruttan

Beklagar sorgen..fyy fasen..Det är alltid lika svårt:cry:
*kramar om*
*kl*
Jaa, vad är det med alla djur! Min häst är ju dålig i munnen som fasen också, bara pang bom..så veterinär på Måndag..och hoppas att det inte är nått komplicerat eller att dte är något annat som spökar..usch..

Usch då, stackar lilla T..Krya på henne!

och det här med att vara blödigare nu..det håller jag med om..Jag bölar titt som tätt till grejjer på TVn..och är allmänt "tycka synd om dom svaga" mode hela tiden..

Men du, har du provat att stoppa i nappen vid matning?

Nu när min skrutt håller på att få tänder stup i kvarten så är det bara gnäll vid matning. Gnäll, skrik och tårar.. Så jag gjorde så här, in med nappen, på med mat på skeden, ut med napp, in med mat, in med napp. Sen gör jag så hela måltiden som han är ledsen/gnällig. Å det funkar för oss. Alla måltider är ju inte så. Men idag är en sådan dag.

Tack för tipset! Han åt nyss en hel burk på detta viset :banana::bump:

Åh nej, magsjuka på en sån där liten är ju inte så bara. Theo bajsade också hur mkt som helst när han hade det, blev alldeles röd om lill rumpan och åt dåligt! Den enda som gick ner var blåbärspuré, tur va väl det för jag tror att den var den som stoppade upp lite iaf. Hoppas hon kryar på sig snabbt, dom går ju ner så vansinnigt i vikt också.

Ia*
Beklagar verkligen sorgen och förlusten av er hund. :(
Kram

Stackare! :( Hoppas att det ordnar sig med både katt och T. Fy för magsjuka. :(

Tycker så synd om er alla som verkar drabbas av all världens problem samtidigt och inte bara kan få andas och leva.

Känns dumt att dra det efter alla tråkiga och sorgliga besked idag, men här kommer iaf en sammanfattning från igår.

Förberedde med att städa huset, bäddade rent, fixade och lagade västerbottenostpaj + cheesecake, som han älskar. Gjorde två virkade ringar till oss vr och la i en smyckesask, sen la jag smyckesasken i fickan till en morgonrock jag köpt till honom. Vid det här laget var jag jättenervös.

Han kom hem, vi åt mat och matade Selma. Sen badade jag med S under tiden som jeppe jobbade. Sen så nattade jag henne medan jeppe var tvungen att åka till Statoil akut - slut på snus... Sen kom han hem igen och var tvungen att jobba lite till. Då fixade jag iordning i köket med cheesecake med lemon curd på toppen + att jag skrev med chokladbokstäver "Marry me!" på hans tallrik. Ni kan ju tänka er hur hjärtat dunkade nu...

Han kom ned och jag gav honom morgonrocken, som han blev jätteglad för och satte på sig direkt, precis enligt planerna. ;) Sa att jag hade en överraskning till honom i köket och han gick till sin plats, läste vad som stod och blev helt förvirrad. Läste texten, tittade på mig, läste texten igen. Sa åt honom att sticka ned handen i fickan och han tog upp smyckesasken och bara stirrade. Sen blev han jätteglad när det gick upp för honom, haha, han blev helt ställd. Så vi skålade i champagne och ringde till mor och far osv. :love:

Jag är så lycklig, vi har det verkligen så bra nu efter att vi pratat om allt och det känns som om mitt liv verkligen har ordnat upp sig och för första gången vågar jag vara riktigt glad och lycklig. Mamma och jag har redan börjat titta på bröllopsklänningar :angel: och på lördag ska jag och sambon gå och välja ringar. Så nu kommer ni väl plågas med bröllopsplanering, ångest och frågor. :p nästa sommar tänkte vi ha vigseln. Bröllopet i vår närmsta kyrka och middag hemma i partytält. ;) antingen pyttelitet eller jättestort med 200+ gäster (om våra föräldrar får som de vill... Suck. )

Michellan: taglet kom idag! Supersuperstort tack! Min sambo undrade varför vår brevlåda luktade häst idag. :D

Äh! Jag läste bara hur jag skulle fästa krokarna på suffletten i underredet och då läste jag även stycket hur man fäller åbäket ;) men jag kommer inte göra enligt manualen, tar för lång tid och för krångligt.

Men, precis det har jag med funderat på, men har inte hittat maualen :D Var ska man fästa de där krokarna?! Jag har bara satt fast dem i... nånting, vet inte ens var jag satte dem, men de fastnade så de fick sitta där ;)

Åååhh, vilket supersöt film!! Milton gör också så och det är bara så sött :love:
Vilken härlig frisyr hon har förresten. Jag tycker ju att Milton har mycket hår, men där ligger han i lä ;)

Stort grattis till förlovningen, här är en till som sitter med ett stort leende! :love:

Ia; Fy så tråkigt, jag beklagar verkligen sorgen.

*kl*
Här har vi haft vår första olycka som slutade i blod och fläskläpp... Stella dök i golvet med ansiktet före under eftermiddagen. :cry: Tack och lov så stog hon i krypställning så det var ju inte ett rejält dyk, men det räckte för att ge ett jack i överkäken och överläppen. Har blödit en del, men hon verkar inte allt för brydd utan har ätit som vanligt osv. Gav en Alvedon-supp för en liten stund sedan, så förhoppningsvis ska hon kunna sova utan att ha allt för ont.

Bävar för alla framtida olyckor hon kommer råka ut för, fy F-N rent ut sagt vad det gör ont i hjärtat när de gör illa sig! :crazy:

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 642
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka