Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Denna gången blir det nog en nordsvensk! Har alltid varit en liten dröm att äga en sån. Vill kunna dra ut lite virke ur skogen och bara ha en häst att mysa med.

Min granne ska sälja sin nordsvensk.... Trevlig valack på 14 år. Hon ska ha barn i september och tre hästar blir för mycket då...

Nej, precis. Sonen heter min farfars namn för han dog strax innan sonen föddes så det föll sej naturligt. Nu känns det bara krystat att försöka hitta på något... Får väl skäll när hon bli större om att hon bara fick ett namn ;) Men så får det nog bli... Har uppenbarligen lite svårt med namn. Fölungen är fortfarande odöpt...

Å sjutton, det visste jag inte. Men dåså då är det ju inga problem. Tack för infon :)

Vallentuna är tyvärr lite för långt bort för mig. Hade det varit lite närmre så hade det varit ett bra tips som jag tackar så mycket för :bow::laugh:

AKB - det är bara att slå till. Går att köpa häst över nätet. ;) Man kan fixa allt via vårmammorna... :D

Nu är det hastigt och lustigt bestämt att det blir dop 29 augusti kl 17.00. Enda tiden prästen kunde innan november, så nu ska jag bara ringa och boka kyrka också men skiter det sig tar vi en annan. Blir väl att bjuda på enklare kvällsmat då!

Då måste jag fixa inbjudningar. Läste ett tips om att man kunde göra avtryck av bebis fot på fint papper och skicka som inbjudan, tror vi kör på det. Jag har noll koll på dop så vi kör väl vårt eget rejs.

Tror brorsans tjej ska sjunga "barn är ett folk" och "vart du än går" (nicklas strömstedt). Eller det måste hon, hon vet bara inte om det än. Önskar hon kunde sjunga From this moment som hon gör på bröllop, men det kanske inte passar in. Eller jag kanske kan skriva om texten? :D Älskar den låten när hon sjunger...

Hon har precis fått alvedon. Hoppas den börjar verka snart...

Fölis har fortfarande feber. Pendlar mellan 38.9 och 39.4... Ska tillbaka och röntga lungorna om en vecka... Han hostar inte så mycket längre iaf. Undra vad en fölis ligger på för temp normalt...

Vi har också bokat in för dop. Det blir den 5 september och jag har lite blandade känslor för detta.. Ser inte riktigt fram emot det =( Vi har gjort som så att vi har ringt ut inbjudningar till släkten för det inte skulle bli så tight med tiden. Får inte den prästen jag vill ha heller tyvärr, för han jobbar inte den helgen och resten av september kan inte vi tyvärr.
Tycker det är skitsvårt att veta vilka man ska bjuda och vilka man inte ska bjuda... Sambon har 4 syskon, två respektive och en systerdotter, jag har 1 syster. Sambon har trehundrafemtioelva kusiner, respektive och kusinbarn. Jag har 3 kusiner, varav den ena har en sambo. Sambon har två mostrar (och respektive), jag har en farbror (med respektive).
Bestämt är nu att jag bjuder mina kusiner, inte sambon. Sedan syskon med respektive och systerdottern, våra föräldrar och mor- och farföräldrar. Och så våra allra närmsta vänner.
Min syster ska vara gudmor och vår bästa gemensamma vän ska vara gudfar. Hoppas min syster vill sjunga i kyrkan, jag vill att hon gör det! Och jag vill att hon sjunger denna :love: :love: :love:

Sambons ena syster ska baka smörgårstårtor och så ska vi beställa tårta till kaffet och baka typ kanelbullar eller något liknande - det får räcka. Bill inte ha det så tillgjort, utan lite trevligt och mysigt bara för de närmsta.

kl

Vi har dopet kl 16 men vi har ingen ekonomi att utfodra så mycket människor med mat så det får lov att bara bli tårta, kaffe/te och bullar. Hoppas dessutom på att många ska tacka nej :o
I vanliga fall hade jag bakat själv men jag blev så lack på min man som skulle bjuda varenda kotte i sin släkt "vi gör alltid så" och jag menar att man bjuder de man umgås med. 20-25 extra personer bara för att han inte vill vara den första som inte bjuder tjocka släkten...

Ta hand om dig. Kan du inte göra något åt det som tynger dig förens på fredag så försök att inte älta för mycket. Spar energin.

Till er som ska ha dop.
När jag gick på högstadiet så sjöng alltid föräldrarna de första verserna till ”du är det finaste jag vet” till barnen på skolavslutningen.

Du är det finaste jag vet, du är det vackraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän, du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon, mina skuldror,
mina händer och mitt hjärta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 247
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
3 018
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 660
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit... 2
Svar
22
· Visningar
4 516
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka