Sv: Vårmammor 2010 del 8
Jag räknar till tio, jag räknar till tio, jag räknar till tio.
Ture är SÅÅÅÅÅ jobbig att jag får spader. Han är nöjd ca 20 sekunder, sen måste jag flytta på honom, leka med honom, flytta på honom, sjunga, flytta på honom, bära osv osv. Han har väl alltid ganska kort tålamod men nu när han är förkyld är han helt otrolig. Jag känner mig hemsk som känner att jag behöver tid ifrån honom. Jag har honom som ett plåster på mig 23 timmar per dygn. Enda gången jag inte har honom är när jag longerar hingsten. Även om sambon bär runt och försöker underhålla någon timme på kvällen så är man ju inblandad, och så stort hus har vi ju inte.
Nu somnade han i vagnen så nu ska jag klä på mig och göra mig i ordning. Sen ska vi åka och handla vare sig han vill eller inte, jag måste från huset.
Jag är lite brydd över klädsel nu. Han är ju ute ganska många vändor varje dag både i vagn och sele, så jag måste få till det så smidigt som möjligt. I selen har han overall och så min stora fleecejacka över, och i vagnen oftast vanliga kläder i åkpåse. Funderar på att köpa ny åkpåse men vet inget. Hittade voksi som var hur fina som helst, men viktigast är att den är varm? Nån som vet nåt?
Hur gör man med de små kinderna som sticker ut? Han var redan lite fnasig en kväll, då smörjde jag med lite wileda barnolja.
Vintertips mottages tacksamt!