Sv: Vårmammor 2010 del 8
Vda bra att ni tog upp det med mat på natten..För jag funderar på det, nu efter en katastrof natt. Nelly ville ha mat ca 1 1/2, 2 h efter hon fått,typ hela natten...Nappen dög knappt.. ibland 1 h..knappt sovit ett dugg inatt någon av oss..Jag försökte i två timmar(sambon tog över också) att bara lirka med nappem, för hon är inte hungrig..det är nog mer närheten och att sutta på mamma. Det gick en stund, sen vakna hon igen och cirkusen var igång..Vet inte hur många gånger hon höll på så..Vid fem gav jag upp o la henne i sängen vid mig, och docka fast henne vid bröstet..För då kände jag att nu kan hon nog vara hungrig..
Jag får så dåligt samvete dock att bara låta henne skrika, så det blir att jag ger henne bröstet, förallas skull. Men det kanske är dax att börja vara mer envis, när jag VET att hon inte kan vara hungrig.. och bara gå och vagga henne o erbjuda nappen ist..eller är det grymt..Känns som jag gör fel oavsett..o det känns som nu är hon mer medveten om att hon minsann kan skrika sig till det hon vill..För ibland låter hon mer lack än ledsen..
Vad tycker ni?