Vårmammor 2010

Sv: Vårmammor 2010

haha, usch jaa, ångest när man vet att det kan ta stopp när som...

Ja, jag ska se om jag kan ta mig ut sen, vill inte bara sitta här hema, plus att jag måste till stallet oxå..

Nu kommer dom och ska spola, äntligen, hoppas det hjälper!!

Vilken trist BM! :mad:
Kan du inte byta?
Det är säkert ingen fara. Dock bra att du får komma dit snart igen och kolla.
Jag ska dit om 1½ vecka för nytt mått i v 29.

Jag går själv på mina besök. Vi har kommit överens om detta hemma då min sambo har eget företag och svårt att komma loss.
UL, besök på förlossning och föräldrarkurs ska han dock med på!

Vilken shopping tur! Shopping är alltid bra för själen!

Amnings BH. Detta har jag inte funderat på än.
Jag har nog tänkt att jag köper närmare då det lär växa en hel del på slutet men det kanske inte är så? :confused:

Vad finns det för bra? Jag kräver bra stöd då de redan innan är modell större. Egentligen har dom växt ganska lite hitintills, har samma kupa men har fått gå upp i omkrets.

Här är det också modell större minst sagt. Fick köpa sportbh 85 DD till vattengympan, och den är för tajt på alla sätt och vis. Ska man satsa på att binda ihop två ica-kassar till sist eller?

Är det någon mer än jag som tjuvläser lite i vintermammornas tråd och förfasas över hur de har det? Både de som fått och de som väntar och gått över tiden.

Jag tror vi ska passa på och njuta, det lär bara bli värre! :D ;)

Äh, alla vet väl att vintern är en jobbig årstid. ;) Våren är ju alltid ljus, härlig och enkel - så med andra ord kommer vi alla få enkla förlossningar, gudasnälla barn och alla får på BF eller något innan. :D (drömma kan man ju alltid. Jag har redan nu ställt in mig på att gå över tiden och få en lång och utdragen förlossning som jag upplever som mycket jobbig och smärtsam. Kan ju bara bli bättre liksom om man räknar med det ;))

Ca. 10 veckor kvar idag! :eek: Var f-n tar tiden vägen?!

Oj! Och jag är snart nere på hundra dagar. Just nu bara flyger veckorna iväg!!

Jag kör stenhårt på din linje att vårmammorna kommer få det mycket enklare, lugnare och smidigare på alla sätt och vis! :D Vi ska ju sitta och sola ute med en bra bok och barnen fint sovandes i vagnen bredvid!

Precis så är det. På våren är allt lättare! Man föder på utsattdag eller tidigare, det går enkelt och fort. Barnen är snälla och sove mest. Mamma kan sola och vila sig!
Dessutom kommer det blir den bästa sommaren i mannaminnen eftersom vi är lediga! :D

89 dagar kvar idag!

Jag kör stenhårt på din linje att vårmammorna kommer få det mycket enklare, lugnare och smidigare på alla sätt och vis! :D Vi ska ju sitta och sola ute med en bra bok och barnen fint sovandes i vagnen bredvid!

Åh det låter skönt. Undra hur jag gör med dottern på 2 år samtidigt? Binder fast henne :D:angel:

Hon kommer oxå vara extra snäll och lugn för det är vår. Hjälpa mamma och sitta och mysa hela tiden :p

Min sambo följer med på allt som har med bebisen att göra. :) Trist att du har en sån knasig barnmorska, men antagligen är det inte farligt. Min granne som ska ha bebis närsom nu hade så för fem veckor sen och det var bara bebisen som hade legat konstigt, för när de gjorde ett ultraljud efter det så var allting helt normalt och hon hade ett helt annorlunda sf-mått.

*kl*
Lyckades få värsta bakutsparken av min åring idag när jag skulle ge dem kraftfoder och hundarna skrämde upp den. Är så glad att jag fick sparken på höften och inte på magen för fy fan vilken kraft hon fick in. Fick i stort sett dra mig upp från hagen och kan varken sitta eller stå nu utan att man vill hänga sig. Har även fått hästförbud av min sambo så nu ska han fixa resten fram till att bebben har tittat fram. :/

Usch då, tur det träffade så pass "bra"..
Hoppas du repar dig snart! Trist o få hästförbud, men jag förstår ju ändå att sambon flyger i taket, det hade min med gjort, dock hade han inte erbjudit sig att at hästarna, så var glad för det;)

*kl*

Hela huset luktar avlopp, niiiiccce;) Toan funkar iaf bättre än någonsin, men stackars avloppsgrabben höll på lääänge, rejält stopp ute vid pumpen, och lite varstans..suttit länge, så det var nog inte bara vårt:crazy: (spysmiley)

svämmande över diverse äckel i källaren och på toan, så jag har spenderat en bra stund med sanering av källare och badrum..så nu får hästen stå idag med..orkar helt enkelt inte mer:( Hoppas han får jobba av sig lite i hagen..hoppas på djupsnö där;)

Nu slipper jag iaf kissa i badkaret:bump:

Nu ska jag äta potatisbullar med lingon och skinka, (att jag ens är hungrig är ett mirakel efter denna dag) och sen ska jag upp o släppa ut hästarna, dom kom inte ut imorse pga megablåst, så dom får komma ut nu på em istället!

Hormoner är ett sattyg!
Fick precis reda på att våra vänner har fått en liten pojke idag:love:
Sitter här och lipar som en sill:cry:
Är så glad och längtar såå efter vår lille pojk!!

Har varit hos farbror tandläkaren idag. De ville hellst skippa att ta några röntgenplåtar. Men då de inte fick tag i mina förra, som dessutom är 4 år
gammla så tog de ändå. Fick världens jätte blyförkläde på mig:D
Och hua! Hade 4 hål!!! Förvisso ytliga som troligtvis räckte att jag sköljde med flour varje dag för att få bort men ändå! Är über petig med mina gaddar och fick en chock! Och jag som redan sköljer med flour sen innan undrar verkligen om det hjälper!

Nu slipper jag hemska stolen och de hemska ljuden i ett år iaf!

Haha, jaa, eller hur!;) Måste se något positivt i allt vettu:D

AKB: jaa, hormonerna är så rooliga! jag gråter så fort jag ser en bebis på tv nästan, vill ha min tös i famnen då, nu!:love:

usch, tandläkaren, minns inte när jag var där senast*skäms*
Bra att det inte var värre än så, att du slapp laga:)

kn:

Någon som vet ngt om blodtryck? Jag har ingen koll alls, glömmer bort siffrorna i samma ögonblick som hon säger dem. Tyvärr, önskar jag kunde lagt upp dem här.

Idag efter att BM muttrat siffrorna så sa hon -det är bra! men sedan lade hon till, alltså anledningen till att jag säger att det är bra är att det är bättre än högt blodtryck.

Varvid jag såklart en halvtimma senare undrar, vad kan hon mena med detta :p Det hade ju uppenbarligen inte varit bra om jag inte varit gravid, det låter som att det är way to low. Kan det vara farligt? Jag är ju lite yr o illamående, men å andra sidan får jag inte blodtrycksfall när jag reser mig.

(går vidare in i dörrkarmar nästan och tappade tex min tekopp när den skulle ur micron (flisor och te överallt) jo jag är barbarisk som återvärmer the jag vet :))

nästa barn tänker jag försöka passa in så det kommer på våren, just nu är det så trist när man inte kan gå ut på promenader varje dag för det ligger en halvmeter snö på vägen och de skottar väääldigt sällan här i urskogen.

Hormoner är ett sattyg!
Fick precis reda på att våra vänner har fått en liten pojke idag:love:
Sitter här och lipar som en sill:cry:
Är det verkligen bara jag som är helt opåverkad av alla hormoner? Eller har jag inga? ;) Jag känner inte igen mig det minsta i det ni skriver om humörssvängningar och att vara extra känslig. Jag är totalt stabil och precis som vanligt. Har till och med frågat sambon flera gånger, men han har heller inte upplevt att jag är annorlunda mot vanligt.

Det lilla jag vet så har högt BT tecken på att det inte är så bra. Högt BT påverkar hjärtat och risken för stroke ökar eftersom trycket i huvudet ökar. Samlar man vatten och har högt blodtryck så kan det vara tecken på havandeskapsförgiftning.

Ia: Det är extremt roligt att handla till barn och djur ;) jag har packat ner alla mina vanliga kläder i en flyttkartong och hoppas att jag ska kunna ta på mig dem igen men det känns som om man inte kommer att komma i XS/S något mer. Mina gamla jeans känsn ännu mer tveksamt eftersom jag vet inte om jag har lagt ut på höfterna eller om det är bäcknet som har breddat sig för all framtid.

viv: Jag har gått själv. Berättar allt när jag kommer hem för min man men jag bokar oftast tider så att det passar mitt schema. Han var med förra gången för att få lyssna på hjärtat.

AKB: Härligt att slippa tandläkaren på ett år, jag måste ju träffa honom varje dag jag ;) fast det är bara två måander kvar så slipper jag honom på ett tag.
Fluor hjälper att få karies (hål) att avstanna men om man t.ex. har ändrat sina kostvanor (äter oftare, mera socker osv.) så hjälper det inte alltid. Fluortuggummin efter maten kan vara bra att lägga till som vana när man är gravid (eller ammar) och äter oftare för att precis som i extra-reklamen, höja ph-nivån snabbare i saliven.

*kl*
Idag grät jag när jag körde förbi en lastbil som hade vält ner i diket på E18 för att jag tyckte så synd om honom, är man hormonell eller är man?
98 dagar kvar till BF

Jag är väldigt gråtmild men humöret är väldigt stabilt och har varit det ett tag nu men blir jag arg så blir jag väldigt arg.

Jag kan säjja att jag för det mesta är ovanligt lugn, nästan lugnare än jag vanligtvis är faktiskt. Mår ovanligt bra!
Men, jag har stunder då jag är extra känslig, som inatt med toaletten...men då har jag också haft två nätter med UVI och går på medicin så detta var lixom droppen, var så otroligt trött.

Sen är jag mer bölig när dte gäller filmer och barn på tv, men det är inte så att jag varit opåverkad innan, suttit och gråtit många gånger till löjliga saker som icke gravid,:p bara det att nu blir jag lättare rörd när barn är inblandade för det känns "närmare" nu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 032
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 340
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 808
Senast: julgrisen
·
R
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka