Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Mars
10:e ia_, andra barnet MF v 11+0:cry:
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
15e - trazel, första barnet, prel datum.
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
31a - Amandas

April

Får plocka bort mig från listan MF v 11+0...
 
Sv: Vårmammor 2011

Stackare! :(

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, så jag skickar en massa styrkekramar och hoppas ni snart får ett plus igen!
 
Sv: Vårmammor 2011

Stackare! Jag vet ju precis hur det känns! *kram*


Själv har jag nu gått två dagar längre än sist vilket har höjt mina omedvetna nojjor så att jag till och med drömmer om missfall... Om en v ska jag iaf till bm! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har hunnit vara inlagd 3 dygn med dropp för mina kräkningar. Nu får jag både lergigan och primperan och mår bättre. Visst mår jag illa dygnet runt, men jag kräks inte så mkt längre, tack vare medecinen. Skönt!

Jag har fortfarande inte ringt MVC för inskrivning, är för orolig för missfall för det. Vill inte behöva ringa dit också och berätta att det inget blev... Väntar nog lite till, fastän de på sjukhuset tyckte det var mer ä'n dags att ringa nu. (går in i v 10 i morgon)

ia: jag beklagar verkligen!!! Fruktansvärt...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vårmammor 2011

okej, en ny fråga till er vårmammor!:) Har ni berättat om graviditetet fär era nära och kära eller arbetet än? Eller när tycker ni att det är dags?

Jag har väl tänkt som så, att när jag gått 12 fulla veckor OCH då sett att liten lever och mår bra med UL, då kan vi berätta. Än så länge är det bara några få som vet, de som frågat rätt ut har jag inte kunnat ljuga för utan sagt som det är, och sedan har jag berättat för min far och bästa kompis. Fast det är svårt att hålla det hemligt, särskilt när jag fick åka in på sjukan med kräkningarna.

En fråga? Ser ni gravida ut redan?

Jag ser lite fet(are) ut bara. Linningarna på kjolar och byxor stramar, men vågen visar -2kg eftersom jag spytt så...

Jag blir lite orolig för att det ska vara två därinne!

Själv blev jag nästan lite besviken att det inte var två i min mage, det var ju det sist, vid mitt MA... och eftersom jag när vi fått ett barn till, aldrig mer tänker vara gravid, så hade det varit himla fint att få två på en gång!
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch vad hemskt att må så dåligt!


Mitt illamående kommer och går. Just nu mår jag inte alls illa och har nästan mensvärksliknande smärta i magen... Så nu är jag orolig! :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Har varit och tittat på bebisen idag! :D

Den va en vecka mindre än vi trodde, men det var inte något konstigt eftersom jag inte hann ha någon mens efter missfallet... Så jag är i vecka 10+4 nu. Jag har inte räknat om BF än, men jag gör det senare.

Dagens utflykt tog på mina krafter så det heter duga. Nu ska jag krypa ner i sängen och bara mysa av att veta att det är bra därinne! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Vad kul för er, GRATTIS!

Så du blev gravid igen direkt efter MF? Ingen mens därmellan?

Har funderat på detta, hur vi ska göra, bara köra på och hoppas eller lugna sig ett tag...

jag var tillbaka och gjorde ett VUL idag och allt såg "bra" ut, kroppen hade skött allt nu och jag var nästan helt ren...
 
Sv: Vårmammor 2011

Grattis!! Så skönt det måste vara. Men du är en v efter mig då så bf borde vara 20/3? :)

ia_: Jag hade en mens efter missfallet och blev gravid på andra äl då. Men jag som alltid brukar känna exakt när jag har äl, känner ägget, märkte ingenting. Det var därför jag råkade bli gravid igen, det var totalt oplanerat! :D


Själv har jag kommit in i drömmarnas värld. Jag drömmer nåt så enormt mkt och helt absurda saker. Inatt har jag (enligt sambon) suttit i sängen, smaskat, gnytt och dragit honom i benet. Det jag främst minns av drömmen var att jag handlade en massa chips :p Måste varit därför jag smaskade!! Enligt mamma är jag jättelik henne i hennes graviditeter så hon gissar på att bebis inte kommer titta ut förrän i början av april :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Lägger in mig här o håller tummarna :) Gjorde ett grav test idag som plussade, ska göra ett nytt på måndag då mensen eg. skulle komma.
Men känner i hela mig att det är en liten på gång, bara hoppas att allt går bra nu :crazy:
Redan hunnit med en hel del grav. "symptom", morgon illamående (har dock redan lugnat sig!) trött som bara den, brösten ömmar nåt grymt, sugen konstant på salta chips o tacos! Och så förvirrad så de börjar undra va det är med mig på jobbet :grin: Men det är kanske inget ovanligt :angel:

Mars
10:e ia_, andra barnet
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
15e - trazel, första barnet, prel datum.
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
31a - Amandas

April


Maj
9:e - e_lin_a, andra barnet, prel datum
 
Sv: Vårmammor 2011

Mars

13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
15e - trazel, första barnet, prel datum.
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
31a - Amandas

April


Maj
9:e - e_lin_a, andra barnet, prel datum

Ändrade lite bara, du tog inte den senaste listan o jag vill inte riktigt se mig själv där...

GRATTIS till ditt +!
 
Sv: Vårmammor 2011

_ia: Nej, precis. Ingen mens efter missfallet. Eftersom det var så pass "tidigt", redan i v. 5-6 som det hade slutat växa så kom det ut som en vanlig mens i v. 10. Vid VUL när jag slutat blöda va allt borta och då var det okej att köra på sa läkaren.

Min svägerska (och bror givetvis) gick igenom precis samma sak med flera MF/MA, och det gick vägen för dem den gången direkt efter MA. Det kanske är en strategi att köra på tänkte vi... Än verkar den ju funka. :angel:

Ninnurur: Jag räknade om på familjelivs räknare, enligt den ska det vara BF den 19/3. En dag hit eller dit känns inte som att det spelar någon roll... Skulle vara kul om den kom den 18e, då fyller min sambo år... :D

Jag sover som en stock. Slocknar runt nio på kvällen, sen sover jag runt 12 timmar utan uppehåll och totalt drömlöst... Det är rätt skönt, för nätterna klarar jag mig undan från illamåendet också. :)

e_lin_a: Grattis till ditt plus och välkommen till tråden! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Byta datum i listan också till det som är det tänkta BF nu...


Mars

13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
31a - Amandas

April


Maj
9:e - e_lin_a, andra barnet, prel datum
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Den har jag aldrig sett förut faktiskt! Den verkar väldigt smidig om man har koll på sin kropp. :p Jag har ju bara vilken vecka jag är i, fick inget (och frågade inte heller efter) BF-datum och senaste mens har jag ju ingen koll på...

Jag kör på 19 mars fram till RUL i alla fall, då brukar man väl kunna få ett mer exakt BF?
 
Sv: Vårmammor 2011

kl

Mars

13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum

Maj
9:e - e_lin_a, andra barnet, prel datum

Petar med in mig på listan. Har varit på inskrivning idag och håller tummarna för att allt ska fortsätta gå bra, och att ingen jag känner har identifierat mig än ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Grattis till graviditeten och välkommen till tråden! :)
Vad roligt att vi börjar bli fler!


Hur mår ni andra? Har ni börjat få några mer symptom eller klingar de bara av för er? Har ni börjat få magar än?

Mycket frågor, men jag är fortfarande i extas efter ultraljudet igår! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har svällt på alla håll och kanter tycker jag. Speciellt tuttarna :D Ska på bröllop om 1½ vecka och ska kanske låna en klänning av syrran. Om vi kan fixa till den dvs. Den sitter bra och döljer ev mage men tuttarna får inte plats... :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Min bröst har också blivit gigantiska! :eek:

Jag kan inte ha mina gamla, mysiga B/C-kupor, jag har fått köpa D-kupa (och öka en storlek på "bredden" också). :p Jag är inte speciellt stor på något håll i vanliga fall, och det syns verkligen att brösten växt.

Nu får de inte växa mer, jag kommer ju tippa framlänges om jag både ska ha gigantiska bröst och mage! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 912
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 411
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 474
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp