Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Vi (dvs mamma, när hon var med på en av mina extrakoller) har redan tjuvkikat lite i den där påsen man får :D Ett paket Libero var där iaf, och de vi fick i babyboxen är från Pampers. Nu har ju ovan nämnda mamma jobbat på företaget som säljer Pampers i Sverige så jag är redan lite partisk... Men vi hinner ju testa de två sorterna iaf!
Där fanns också bla Bepanthen och två par sockar :)
Olja har vi, Inotyol har jag blivit rekommenderad av fler men inte köpt än.

Köpa nappflaska? Det har jag kvar sedan Corle föddes... :angel:
(Bild från 2008 på Corle och hans mamma, för er som inte känner mig
dsc01062_84879474.jpg
)
Sen fick vi en till bland allt det där vi fick när vi beställde vagnen. En som det inte har varit hästmjölk i :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Tänk att de har varit så små.... hihi.... Hur hög är din nu? med tanke på att vi pratar barn här ;) Köp en ny napp.... den andre är nog torr eller?
 
Sv: Vårmammor 2011

Oj, sånt har jag inte haft en tanke på att handla... Det tänkte jag handla när bebis är ute! Lactacyd har jag köpt en flaska dock. Tänkte det kunde vara bra på fler ställen än till bebis efter förlossningen eventuellt...

Himla söt fölis! :love:


*fortsätter på samma knapp*

Varit en sväng till barnmorskan idag igen. Får ju göra kontroll varje vecka nu fram till förlossningen eftersom jag samlar på vätska och har ont i huvudet... Men idag var allt jättefint (liksom förra gången).

SF hade stigit till 36 cm (+2cm på en vecka!), tokfixerad (som BM uttryckte det :angel:) och hjärtljud på 140. Bebis vill inte avslöja om det är en liten kille eller tjej därinne med hjärtljuden i alla fall... :p Blodtrycket hade sjunkit lite igen och var precis lika lågt och fint som tidigare i graviditeten. :)

Vi hade vår lilla privat föräldrautbildning också. Va riktigt skönt faktiskt att få göra det själv också tycker jag (som är lite blyg av mig) och ställa mina dumma frågor i lugn och ro. :o

BM tog ner mig lite på jorden i alla fall, hon sa "Jaja, men vi hinner ses många gånger till"... :cool: Jag ville svara "Det hoppas jag inte." Men jag lät bli... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Om inte annat är den väl kanske inte så hygienisk efter att ha varit i fölmun :D
Han var 161 på rådgivande i november, tror inte han blivit så mycket större sedan dess. Han växer bara i solsken och 20+... Som den orkidé han är :love:!
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*

Smygläser lite här, blev ju vårmamma 2010, men tänkte skriva en rad till er som ska ha snart och inte känner någonting.

Jag hade inte en enda förvärk eller någon annan känning på att babyn skulle komma ut, men likväl gick vattnet på morgonen på bf och värkarna kom på köpet. Så "ge" inte upp fast ni inte känner något. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu har jag bäddat i vagnarna iaf! de enda vi inte tagit hem än är sängen, men bäbis kan juh sova i barnvagnsinsatsen om de skulle knipa!!

Jag trodde mina foglossningar va på väg åt de bättre hållet men idag knep de till på nåt konstigt vis så nu är de som vanligt igen:grin:

Jag tror inte jag har haft en enda förvärk än, mest sammandragningar men inte varje dag...23 dagar kvar till BF, de känns som man skulle vilja börja få lite föraningar snart! eller så får man inga direkta förvärkar å så smäller de bara till så kommer bäbis, kan alltid hoppas:laugh:

fick även tips av en vän att packa ner en extra dosa snus till sambon då hennes sambos snus tog slut å han ville gå å köpa men fick inte!:) jag tänkte va lite snäll å göra detta åt min sambo för skulle hans snus ta slut så skulle han sluta fungera:angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Nappflaska och så har jag inte ens tänkt på. Det tror jag att syrran har så om det skulle behövas får hon komma förbi helt enkelt :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Sen brukar det ju finnas apotek utanför sjukhusen med... Iaf här... Så då kan man skaffa där på vägen hem... Om man nu inte får igång amningen. Jag menade inte att man MÅSTE ha en hemma. Jag behövde det inte förrän jag var tvungen att sluta amma...

Tänk att ni snart ska få era bäbisar :) Även om det känns som en evighet ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

ja på apoteket finns de mesta av sånt å likadant blöjor mm om man skulle behöva! sen eftersom de flesta sjukhus ligger i nån större stad så brukar de finnas minst en stormarknad som ör öppen till tio eller så, så då tänker jag att antingen får sambo åa å fixa om nåt behövs eller så får man stanna till å ta de på hemvägen, jag hade inte tänkt "checka ut" å åka hem halv elva/elva på kvällen!:cool:
 
Sv: Vårmammor 2011

jag hade inte tänkt "checka ut" å åka hem halv elva/elva på kvällen!:cool:

Så sant!

Idag är dottern (snart 5 år) hemma från dagis, vi ska tillsammans med en dagiskompis och hennes mamma åka på utflykt. Tänkte bege oss till barnens hus i tidaholm, ett ställe med div lekrum med olika teman: dinosaurier, pyssel, dockor, utklädning mm. Blir nog roligt! :idea:
 
Sv: Vårmammor 2011

de tycker jag du gör rätt i å åka iväg med dottern nu så länge hon är "själv", innan syskonet kommer å tar upp all tid:) själv försöker jag komma på hur de funkar med föräldrarpenning å allt hur man ska lägga upp det...men sånt ska juh ALLTID va så krångligt å inte stå på enkelt språk utan gör du så då blir de så å gör du så blir de så, fast inte om du gör så....:mad:
 
Sv: Vårmammor 2011

Nappflaska hade jag inte köpt någon om vi nu ändå inte råkat ha två hemma, som sagt går ju det mesta att få tag i med kort varsel! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Är det ett gott tecken att du inte skrivit på nästan ett dygn nu? :angel:


*fortsätter på samma knapp*

Nu har jag haft en djävu*sk mol-/mensvärk i flera dagar. Det lättar lite ibland, men jag har ont mer än vad jag inte har ont. Dessutom har jag knappt kunnat sova något på två nätter för jag bara vänder och vrider och kan inte hitta något sätt att ligga på som inte gör ont.

Så, nu har jag fått gnälla av mig för ett tag! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Näpp... Det kommer bli igångsättning v 42 som inte "tar" och snitt efter det. Jag är beredd att sätta pengar på det :angel:
Det är snart 3 v sedan första läkaren sa att "nu blir det nog i helgen!"...

Gör det ont hela tiden? Eller bara ihop med sammandragningar?
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Typiskt! Jag hoppades ju verkligen för din skull! :(


Jag tycker inte att molvärken kommer i samband med sammandragningarna. Fast de kanske de gör... Jag reagerar knappt på sammandragningarna längre om de inte är rejäla. Eller... Jo. De kommer nog tillsammans, men molvärken håller i sig betydligt längre än sammandragningen.
 
Sv: Vårmammor 2011

Ta för vana att trycka på magen när du har ont och se om den är hård, har du ont utan sd tycker jag du ska ringa BM...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag får roa mig med det ett tag nu då... :p

Jag tror inte det är någon fara, bebis sprattlar på därinne som vanligt. Får hålla koll ett tag nu, för BM har bara telefontid 11-12 om jag behöver ringa till henne. Jag pratade med henne om det när jag var där i måndags, hon sa att det var normalt och jag tänkte inte mer på det då.
 
Sv: Vårmammor 2011

Min bäbis har blivit avsevärt mindre aktiv de senaste dagarna, nu sprattlar de inte så mycket längre utan trycker mest, men de klart, tre veckor kvar nu så de borde juh vara ganska så trångt där inne...vi hoppas på de iaf så de inte är nåt fel, har juh inte ont i magen eller nåt sånt så....
 
Sv: Vårmammor 2011

Min bebis är också mycket lugnare, beror nog helt enkelt på att det inte finns lika mycket plats längre. Pratade med BM om det också och så var det enligt henne. :)

Molvärken kommer med sammandragningarna har jag kommit fram till. Jösses, är det normalt att magen är stenhård i säkert 10 minuter innan det släpper..?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 912
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 411
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 474
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp