Värme av teddygjord

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Chebban98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 075
C

Chebban98

Snurrig tråd nu på kvällskvisten.
Jag är på jakt efter en dressyrgjord till nya sadeln. Var i ridvaruhuset här utanför stan. Där rekomenderade hon en gjord som va såå bra. Det var bara de att den var "fodrad" med teddy, eller sånt varmt. Bra om man vill undvika skav.

Men min fråga nu, funkar det med en sån i sommarvärmen, eller ska man kolla efter en utan ludd? Lär ju bli ganska varmt.
Är en sån svår att tvätta?

Bara för de hittar jag ingen bild på en sån, men hoppas ni förstår hur jag menar. :)

Sv: Värme av teddygjord

Hittade en bild på nå liknande.
gjord_svart2.jpg

(bild lånad från ponnyprakt)
Sånt teddyfoder menade jag

jag har bara sett gjordar med fårskinn, är själv på jakt efter en sån.
tror inte att en teddy/fårskinnsfodrar gjord blir mer varm än en i bomull tex?!

tror du inte de? men de måste ju bli mer skitigt när svetten o så fastnar, måste man nästan spola av efter varje gång? eller? annars lär de ju bli lätt skav av de..?

svetten och smutts fastnar väl i bomulls/lädergjordar oxå?! :)
Jag har fårskinnstunnel på min gjord nu...visst den blir blöt och äcklig efter ridningen men den torkar och så dammar man bara av den dan efter.
Men om du vill ha en lättskött gjord så köper du en i läder. den behöver du bara torka av :D

okej, för den jag har på hoppsadeln är sånt gummi typ. och de är ju bara också o torka av.. :) men de kanske är värt o sattsa på ändå? Enligt henne var de en av dem bättre gjordarna.

följdfråga, går de att tvätta en sån i maskin?

Teddy skulle jag absolut inte köpa, det blir ju jätteäckligt. Däremot fårskinn, det ventilerar lite bättre också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka