Värmlandsvagn vs Trane

lizzie

Trådstartare
Är det någon skillnad på dess släp om man ska införskaffa ett begangnat, av modellen tidigt 90-tal? Eller är de likvärdiga?

/Lizzie

Sv: Värmlandsvagn vs Trane

Ska du ha från tidigt 90-tal är nog Trane att föredra. Jag har ingen erfarenhet, men har läst i adnra trådar här på buke att VV är sämre när man kommer till modeller äldre än 1995.

Hade en Trane från -89 förut och den var helt OK. Nu har jag en Värmlandsvagnen från 2002.

Ok, undrar på vilket sätt VV är sämre? Om det har att göra med rostbenägenhet osv att göra.

/Lizzie

Jag hade absolut satsat på Trane. Varför? För jag hade Trane av samma årsmodell som stallkompisars VV. Och det var STOR skillnad mellan vagnarna.

Bättre lösningar, rejälare konstruktion, bättre ventilation på Trane. Går bättre efter bilen.

Jag hade absolut satsat på Trane. Varför? För jag hade Trane av samma årsmodell som stallkompisars VV. Och det var STOR skillnad mellan vagnarna.

Bättre lösningar, rejälare konstruktion, bättre ventilation på Trane. Går bättre efter bilen.

Tack för infon!

Det där med ventilationen är ju viktigt! Har hittills fått låna kompisens VV och jag har reflekterat över att ventilationen är totalt kass. Och då är det ändå en hyfsat ny transport!

/Lizzie

Jag säger också Trane och håller med om det Lovisaleonora_ skriver om skillnaden. Jag har en aning nyare Trane än det du funderar på, en 97-a, och har haft det i 7 år nu. Tycker att det är rejälare och mera prisvärt på alla sätt jmf VV baserat på släp jag har sett genom åren.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 302
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras... 2
Svar
30
· Visningar
2 208
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka