varmt svettäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 298
T

Tican

var hittar man sånt egentligen? ett lite finare, som funkar som varmt svettäcke och kanske tävlingstäcke/transporttäcke. kryssgjordar är ett krav! hästen är rätt liten och nätt, en d-ponny, och många täcken hänger till knäna, vilket vi gärna undviker.

maxpris kanske 1500, om det inte är jäääättefint förstås. :angel: :p

Sv: varmt svettäcke

Equiline mixed Wool. Kostar ca 1000:- och är super.

men det ska ju vara bra också, var ju tanken. ;)

nipa: såg fint ut, men utan kryssgjordar.. var hittar man det, så man kan klämma lite?

Det finns ju massor att välja och vraka bland, många otroligt fina i bra kvalité. :)

Eskadron har superfina svettäcken, tror dessa kallas för "Dralontäcken". Jag vet att dessa finns i olika rutiga kombinationer och jag har sett dessa i min lokala ridsportbutik och de är verkligen något så grymt fina... :love:

På internet finns dom hos Horze
24350_L.jpg

Pris 1090:- hos Horze

Täcket finns också hos Calevo
1140102g.gif

Hos Calevo, kostar täcket 851:-

Hansbo har jättefina ylletäcken, i superkvalité. Dessa täcken finns bl.a. hos Henrikssons Ridsport och du kan få kryssgjordar på täcket mot ett tillägg på 250:-.
Dock spräcker detta täcke din budget, då de kostar ca 2300:-, går dock att få i vilka färger, med det kantband och pp du vill ha och det är superkvalité på dessa! Mycket exklusiva, extremtfina täcken!
ylletackenhansbo.JPG

Mia´s har också fina ylletäcken! De finns bl.a. hos Hippomarket och där kostar de ca 900:- dock tror jag inte att dessa är med kryssgjordar på, men det kanske inte är någon omöjlighet att de kan ta hem ett med kryssgjordar på, åt dig? Även Lillhästen i Stav har ett ganska brett sortiment från just Mia´s dock finns inte deta täcke med på deras hemsida, men de kanske kan ta hem ett åt dig. De har generellt sett mycket lägre priser än vad Hippomarket har. Dessa täcken finns också i flera olika färger.
MRS160.jpg

Equiline har också fina täcken, i lite olika utföranden och går att få i div. olika färger. Vet dock inte om jag sett dessa med kryssgjordar någon gång? Men det kanske går att få!? Equilines täcken finns bl.a. hos Equinet

Börjes har faktiskt ett Ylletäcke som är skapligt också, i alla fall för de pengarna. Dock så är de lite stora i bogen, annars har det faktiskt helt ok passform och det är Väldigt Mycket(!) täcket för pengarna i det här fallet. Det kostar inte ens 300 spänn.. och duger utmärkt att ha som svettäcke hemma i alla fall.
7026.jpg

tack! mias hade jag helt glömt bort, dom har ju jättefina.. :) teddytäcket (fanns på hippomarket det med) verkar ju också väldigt bra.

Tican skrev:

:eek: :crazy: :eek: Femtonhundra för ett svettäcke!? Jiiises, börjar känna mig fattig.. Köpte ett supersnyggt Agriafleecetäcke för 400 knappt..

smakar det så kostar det.. :o

säljer agria fleecetäcken? vardå?

Det beror förstås på hur man resonerar. Jag har t.ex. köpt en yllefilt (Golden Stripe)
för 650:- i ren ylle, den är snygg och hästen torkar väldigt fort med den på sig, och så är den tjock och gó :love:

Men om du jämför t.ex. Börjes ylletäcke för ca 300:- och Hansbos för ca 2000:- så är det ju rätt så givet att Hansbos kommer hålla mycket längre. Även om Börjes kanske också Håller längre, lär Hansbos vara det som håller formen allra bäst och se fräschast ut. Meningen om man lägger ut 2000 pix på ett täcke är ju att det ska hålla i många många år! Så kvalité lönar sig..(oftast), fast visst kan man göra fynd emellanåt också. :)

Var hittade du Agriatäcket? Nu vart jag också nyfiken! :p

De säljer det på mässor tex. Köpte mitt på Stockholm Horse Game. Rätt tjock och mysig fleece. Inga täckgjordar men bogknäppen och bensnören.

Tican skrev:
var hittar man sånt egentligen? ett lite finare, som funkar som varmt svettäcke och kanske tävlingstäcke/transporttäcke. kryssgjordar är ett krav! hästen är rätt liten och nätt, en d-ponny, och många täcken hänger till knäna, vilket vi gärna undviker.

Bucas har ett dubbel fodrat svättäcke med kryssjordar för ca 600:-

Var kan man köpa Bucas täcket? Har ett underbart Bucas fleece till min C-ponny (köpte det dessutom för halva priset ;) )och vill ha ett likadant till den stora nu.

/Maria

Carlies häst och hund i jönköping.

Ev, ekohallen

Ev, grangården

eller nån internättbutik :idea:

Ok får väl passa på att åka till Charlies nästa gång jag åker hem och hälsar på då men vill ju ha det nu (ja jag vet att jag är otålig ;) ). Har inte hittat det i någon nätbutik. :(

/Maria

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 127
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 557
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka