Varning för barntjyvar!!!

Sv: Varning för barntjyvar!!!

Oj herregud, ja rädsla alltså.
Jag har missat just detta men jag såg nyss det här:

"Den här skåpbilen har skymtat över hela Europa i en hiskelig fart. Då och då står den parkerad och hela tiden händer det mystiska saker i den. Sånt som vi inte kan se. VAR RÄDD OM ERA HUNDAR, BEBISAR, iPHONES, KATTER och HAMSTRAR!!! Vid ett tillfälle har tydligen poliser kört förbi skåpbilen upprepade gånger! Vid ett annat tillfälle ska ägarna ha stannat och ätit HAMBURGARE -!!??!! Min kusins bästa kompis flickväns systers broders katt har hört en hanhunds systers mans bästa kompis säga att hans kattsand hade hört gnyende ljud komma från gräset intill JUST DENNA SKÅPBIL då den stod parkerad i ett öde område utanför ett öde annat STORT område. SPRID DETTA NU SÅ INGEN ANNAN BEHÖVER OROA SIG"
:D
 
Sv: Varning för barntjyvar!!!

"Den här skåpbilen har skymtat över hela Europa i en hiskelig fart. Då och då står den parkerad och hela tiden händer det mystiska saker i den. Sånt som vi inte kan se. VAR RÄDD OM ERA HUNDAR, BEBISAR, iPHONES, KATTER och HAMSTRAR!!! Vid ett tillfälle har tydligen poliser kört förbi skåpbilen upprepade gånger! Vid ett annat tillfälle ska ägarna ha stannat och ätit HAMBURGARE -!!??!! Min kusins bästa kompis flickväns systers broders katt har hört en hanhunds systers mans bästa kompis säga att hans kattsand hade hört gnyende ljud komma från gräset intill JUST DENNA SKÅPBIL då den stod parkerad i ett öde område utanför ett öde annat STORT område. SPRID DETTA NU SÅ INGEN ANNAN BEHÖVER OROA SIG"


:rofl:

tiosmåtecken*
 
Sv: Varning för barntjyvar!!!

Detta fanns i mitt flöde imorse:
"Varning! I morgon sprids extra mycket kosmisk strålning från rymden. Ta på clownnäsa och peruk om du vill överleva. Sprid vidare så att så många som möjligt får chansen att klara livhanken"
 
Sv: Varning för barntjyvar!!!

På den gamla goda tiden, innan man lurades på Facebook, var det kedjebrev i mailform som stod för skojet.

Detta var ett av de mer melodramiska mailen, som folk spred till varandra. Utan att reflektera över vad som egentligen stod i mailet:

There is a computer virus that is being sent across the Internet. If you receive an e-mail message with the subject line "Free Money," DO NOT read the message. DELETE it immediately, UNPLUG your computer, then BURN IT to ASHES in a government-approved toxic waste disposal INCINERATOR.
Once a computer is infected, it will be TOO LATE. Your computer will begin to emit a vile ODOR. Then it will secrete a foul, milky DISCHARGE. Verily, it shall SCREECH with the tortured, monitor-shattering SCREAM of 1,000 hell-scorched souls, drawing unwanted attention to your cubicle from co-workers and supervisors alike. After violently ripping itself from the wall, your computer will punch through your office window as it STREAKS into the night, HOWLING like a BANSHEE. Once free, it will spend the rest of its days CRUSHING household PETS and MOCKING the POPE.
 
Sv: Varning för barntjyvar!!!

Påminner mig om när jag var doktorand, och professorn skulle varna för alla spam-mejl. I titeln skrev han "Do not open mail". :cautious:

Hm, vad gör man med ett sådant mejl?
 
Sv: Varning för barntjyvar!!!

Kl
Jag tycker att man måste vara källkritisk men ens erfarenheter är de som brukar ge mest stimuli. Jag har inte sett den omtalade statusen om polska barnkampare, men jag har bott utomlands där barntjuvar var ett faktum :(
Varje gång vi var och handlade typ skrek andra mammor åt mig att hålla i barnen för det finns barntjuvar. Det är svårt att tro det som svensk, men det finns folk till allt och samhällen där barntjuvar är verklighet :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp