Bukefalos 28 år!

Vart är era hundar under dagen?

matildadahlgren

Trådstartare
Som rubriken lyder. Vad gör ni med era hundar under dagarna? Har ni hundvakt? Är de hemma? Tar ni med de till jobbet/skolan?
 
Här har vi förmånen att sambon jobbar natt. Jag jobbar max halvtid dagtid, när han sover. Dvs någon är alltid hemma. Är vi borta några timmar är de stora i hundgården och den lilla inne. Men oftas är den lilla med oss.
 
Mina är med på jobbet. Har förmånen att jobba på ett kontor där merparten av oss anstälda har hund och gemensamma aktiviteter osv läggs upp så att alla ska hinna rasta hundar.
 
Sambon jobbar dygn och jag är egenföretagare, rätt ofta är Lego med den av oss som inte jobbar. Jag kan ofta ha Lego med på jobbet men jobbar jag långa pass samtidigt som sambon jobbar så får Lego vara hos mina föräldrar.
 
Hemma. Antingen inne (när de bor hos mig) eller i hundgård (när de bor hos husse).
Ingen av dem har problem med att lämnas, vare sig här eller där. De är lika trygga och bekväma oavsett.
 
Som rubriken lyder. Vad gör ni med era hundar under dagarna? Har ni hundvakt? Är de hemma? Tar ni med de till jobbet/skolan?

Hemma med mig, med mig på jobbet eller hos mamma om hon jobbar hemifrån.
Jag jobbar dag, kväll, natt och jour så våra veckor varierar hela tiden. De har inga problem att vara ensamma 4 timmar men det behövs väldigt sällan.
Har jag helgjouren är det allt från föräldrar, brorsa, kollegor eller vänner som är hundvakt. De kan absolut vara med på jobbet även då men är nästan alltid någon som vill passa dom på helgen om jag jobbar :)
 
Mina två är med mig på jobbet.
Min lilla tillbringar mestadels av dagen på skrivbordet då kollegors hundar är lite stora och drumliga.
11891145_10153090379136156_5571620125718473792_n.jpg
 
Som rubriken lyder. Vad gör ni med era hundar under dagarna? Har ni hundvakt? Är de hemma? Tar ni med de till jobbet/skolan?

De jobbar med mig, i många fall en förutsättning för vår gemensamma försörjning. Inser dock att det är ett stort privilegie för oss allihopa.

Det händer ganska ofta att de inte jobbar också, då är de antingen runt fötterna på mig, i sin (stora) hundgård eller i bilen.
 
Som rubriken lyder. Vad gör ni med era hundar under dagarna? Har ni hundvakt? Är de hemma? Tar ni med de till jobbet/skolan?

Jobbar natt 21-09 och pojkvännen dagtid och brukar gå hemifrån vid 08 så de är bara själva ca 1 1/2 timme på morgonen. Kan inte han ha hundarna så har jag en granne som oftast kan hjälpa till. Och även mina föräldrar samt några valpköpare till mig hjälper gärna till ibland.
 
Vi jobbar oregelbundna tider och går ofta om varandra. Hundarna är hemma med oss eller med på våra aktiviteter. Jobbar båda samtidigt är de hos hundvakt.
 
Antingen hemma eller hos daghusse. Har inte jobbat speciellt många timmar per dag och har snart eget företag där jag har möjlighet att lägga schemat så att det passar fint med att ha hundar.
 
I sängen med mig.. Maken jobbar dag och jag jobbar natt så det blir inte mycket ensamtid alls, dessutom brukar dottern komma hem hyfsat tidigt från skolan och ta ut vovvis om jag inte redan vaknat.
 
Mina är mestadels hemma. Nu sommartid spenderar 2 av dem mycket tid i trädgården, den 3e hoppar över staketet så hon får inte vara där oövervakad.. Min sambo är lantbrukare och har dem ibland med på jobbet och han ser också till att de får komma ut dagtid på promenader samt håller lite koll på de som är i trädgården.
Planerar att bygga en hundgård framöver som de kan vara i när vi inte är hemma!
 
Jag jobbar natt sedan ett halvår tillbaka, 21-07 och sambon dag 07-17, så våra hundar är hemma den lilla stund det överlappar. Hundgård när jag sover på dagen om vädret är fint annars ligger dom i sängen med mig.

Övrig ensamtid samma där - hundgård vid skäligt väder och inne när det är skit. I regel är dom ensamma 1-4 timmar 4-5 gånger i veckan.
 
Vår hund är i hundgård när jag jobbar (sambon jobbar sju-sju så varannan vecka är hon nästan inte alls där). Fungerar utmärkt att lämna ensam både i hundgård och inomhus. Är vi hemma vill hon dock inte vara i hundgården utan skäller och lever om. Då får hon vara med lös, i lina eller inne. Jag tror att hundgårdsvistelsen blev lite fel hos tidigare ägare så jag är glad att hon i alla fall trivs där dagtid när jag jobbar. Hon har även till viss del uppfostrat grannen till att komma och hämta henne om han är hemma...
 
Mina byrackor är med mig på jobbet (stall) och lämnas i princip bara ensamma när jag handlar, eller andra mer obskyra tillfällen som när det är fest och de inte kan följa med.
 
Mina är hemma med mig. Varit mammaledig fram tills nu och sen kommer nästa bebis i november så då blir det minst 1,5 år till. Ska vi iväg nånstans så får hundarna antingen följa med eller vara hemma. Är det längre stunder som vi är borta så tar min mamma dom.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 851
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 386
Senast: Farao
·
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
637
Senast: Fetaost
·
Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp