Bukefalos 28 år!

Vart åkte ni på bröllopsresa? Tips på "äventyrlig" resa

Zata

Trådstartare
Jag och min man har precis börjat fundera på vart vi ska åka på bröllopsresa (vi har redan gift oss men bestämde att vi skulle avvakta lite med bröllopsresan) och undrar om ni har tips på lite mer aktiva och äventyrliga resor man kan göra, i stället för regelrätta solsemestrar? Vart åkte ni på bröllopsresa, var ni nöjda med resan?

Vi kan tänka oss att åka när som helst på året och vi har inget emot vintersemestrar. Vi är ute efter en kombination av avkoppling och lugn och ro, samtidigt som vi vill ha möjlighet till lite "äventyr" och aktiviteter, se, göra, uppleva saker.

Vi har funderat på en vanlig skidresa, en vecka i fjällen med skidåkning, men lägga till skoterturer, ridning, kanske ett spa-besök om det finns möjlighet. En resa till solen med möjligheter till aktiviteter vore också ett alternativ. Vi gillar mtb-cykling (han) och ridning (jag). Men nu vill jag gärna ha tips på roliga alternativ till detta! Vi kan tänka oss resor både i Sverige och utomlands.
 
Jag har inte varit på bröllopsresa, men roliga resor jag skulle vilja göra är:

Kajakresa - finns exempelvis till Spanien
Vandringsresa i Pyrenéerna
Surfresa - jag är sugen på Galicien och vill gärna komma tillbaka till Biarritz där jag redan varit.

Vill du resa i Sverige så finns det roliga aktiviteter i Mölle, där kan du kombinera klättring, kajak och mountainbike.

Annars har UCPA många roliga resor till Frankrike - katamaran, vandring, multisport etc.

Personligen är jag helt frälst på gruppresor. Någon bara fixar allt - här ska vi äta, här ska vi sova, jag hämtar upp imorgon kl 9. Inga beslut att fatta. Underbart.
 
Jag tänkte också Island. Alternativt the highlands i Skottland (Isle of Skye är makalöst vackert!) eller Färöarna (Lunnefåglar!!). Det är något väldigt speciellt med atlantöarna som gör att man gärna besöker fler när man väl sett en :p
 
Jag ar inte heller gift men drommer om att aka till Costa Rica, Madagascar eller Ecuador + Galapagos den dag det blir dags for brollopsresa... Rundresa pa Nya Zeeland hade ocksa varit fantastiskt, men det kanns som att det kraver om mojligt annu mer tid och pengar an mina andra alternativ.

Annars kan jag tipsa om att kora langs kusten i Kalifornien, typ mellan San Diego och San Fransisco eller nagot. Jag och min van hyrde en Mustang och gjorde det som en examenspresent fran oss till oss forra aret, och det var helt fantastiskt! Vi satsade liksom pa Thelma & Louise-style, fast utan valdtakter och mord :p
 
Tack för era svar! Jag får förbereda mig mentalt på flygresa då (flygrädd af, blir inte bättre av alla jä-a terrorister) för Island låter faktiskt :love::love::love:.
 
Vi åkte på cruise, det var en perfekt kombo av avslappning och samtidigt få besöka många nya platser. :love: Vi var i Barcelona, Roma, Nice, Napoli/Pompeii, och ett ställe till som jag inte kommer ihåg (låg sjuk ena dan) på en vecka.
 
Kan rekommendera island. Var där I augusti.
Köra ATV I Bergen, köra snöskoter på glaciären, rida islandshäst, forsränning, vulkanvandringar, dyka I kristallklart vatten, norrskensturer, valsaffari, bada I blå lagunen.
 
Som bröllopsresa skulle jag välja mellan Antarktis, Galapagos eller safari i Afrika. Safari går ju ofta att kombinera med en veckas sol och bad.

Island är i och för sig också fantastiskt, men där har jag varit en hel hög gånger så skulle nog inte sätta det först personligen därför.
 
Australien och vi åkte längs nästan hela östkusten. Så jag dykt på Barriärrevet, ridit vilse (trots guide) i bushen och övernattat i den national park man spelade in Crocodile Dundee i bland annat.
 
Vi åkte på safari i Kenya (två olika ställen) kombinerat med en vecka i Zanzibar, det var jättetrevligt men betydde totalt 4 hela dagar på flygplatser/flygplan/allmän transit...
När vi var på hästsafari i Botswana några år senare red vi med ett par som var där på smekmånad, och de var supernöjda. Den resan var verkligen en upplevelse!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska flytta i september, och det tar ungefär 14 timmar med bil och båt från där jag bor nu till mitt nya hem. Min ena katt är...
2
Svar
24
· Visningar
2 858
Senast: kma
·
Småbarn Dottern är fullkomligt vattentokig och i sommar har hon lärt sig att hjälpligt sprattla sig fram på djupt vatten utan flythjälpmedel och...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: WBanna
·
Katthälsa I helgen ska jag och min kompis upp till pappa och hämta kattungarna. Sen blir det en lååång resa hem... 6,5 timme på tåg. Har en katt...
Svar
2
· Visningar
1 180
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp