Åksjukepiller?

Solvira

Trådstartare
I helgen ska jag och min kompis upp till pappa och hämta kattungarna. Sen blir det en lååång resa hem... 6,5 timme på tåg. Har en katt (som är som deras extramamma) som inte är jättevan (hon har åkt bil ett par gånger och tåg en gång tidigare och varit superduktig alla gånger) som ska åka med på resan hem också. Hon (är dryga året) brukar få åksjukepiller utifall att hon skulle känna obehag. Nu funderar jag på om man ens kan ge kattungarna detta? De är ju inte jättestora och bara 13 veckor gamla.

Tyvärr har inte pappa varit ute och åkt nånting med dem så att de blivit lite resvana, eftersom han är nyopererad och inte van att bo ensam och sköta allt (han är lite av en "jag tar det en annan dag" och nu är vi ju här- där de ska hämtas).

Och tja... Alla tips är varmt välkomna över hur man ska göra resan så lätt som möjligt för de små liven!
Med min äldre katt har det ju gått super, hon har legat och gosat eller sovit hela resorna, och fått lite skinka och vatten då och då (blir ju ändå i alla fall 8-9 timmar från dörr till dörr) så hon kommer väl inverka lugnande på dem också.

Åh, va jag saknar min finskrutta, och längtar tills jag ska få min andra sötnos med mig! (Inga fler sönderbitna fötter från kisse som vill busa när man ska sova :banana: Om de inte går ihop om att jaga mina fötter då förstås. :devil: )
 
Sv: Åksjukepiller?

skulle inte ge dom något.

se till att dom ätit och ffa druckit bra innan resan och tänk på att packa in buren i en pläd så dom inte fryser. pläden skyddar även mot läskiga synintryck.:)
 
Sv: Åksjukepiller?

Min erfarenhet är att katter inte mår dåligt av att åka tåg. Däremot är det nästan alltid barnfamiljer (utan djur) i djurvagnen, så lyd Centaurs råd och packa in dem så kattungarna inte syns, annars kommer du ha 10 pers som sitter och pillar på ungarna.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 895
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Jag skulle ju vilja ta med Lukas ner till särbon på en veckas semester. Lukas reser himla dåligt. Lite är der dagsberoende men det är...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 844
Senast: Alexandra_W
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 587
Senast: Ramona
·
Katthälsa Ska inom den närmsta framtiden åka och hälsa på familjen och måste då ta med mig katterna. De är syskon och känner varandra väl. De är...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 905
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp