Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har en bulle här hemma, en tik på 6 år
Bullar är knäppa, roliga, glada, dampiga, frimärkslika och "pain in the as" till dem är ca 2 år.ju äldre desto lugnare.
Bullterreir är ingen hund, utan blandning mellan apa, katt och gladiator Hör av dig om du vill veta mer!
(Min eng, bulldog fick va med på ett hörn)
Här kommer lite bilder
Det kan nog stämma, det är mer "terrier" i dom.
Min vill helst ligga hemma på soffan, man får tvinga ut henne.
Hon tycker att det räcker med att gå ut och göra sina behov och sen gå in igen, och då snackar vi typ 20 meter.
Här kommer lite mer bilder på bullterrier.. mina har lite mer färg
Kan bara hålla med föregående talare. Bullar är underbara, envisa, komiska,kärleksfulla och alldeles "hopplösa" hundar . Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan dom. Dom bullar jag har/haft har aldrig varit "soffpotatisar" utan alltid fullfart ute och alltid gillat att röra på sig (utom när det regnar). Tror att det där är ganska induvidiellt,och har man fler så håller de ju igång varandra på ett annat sätt också..
JAG ÅNGRAR MIG; JAG TAR TILLBAKA TRÅDEN!!!
BLIR JU HELT BULLE-SJUK
Deras personlighet är verkligen utöver det vanliga, fast om jag jämför mig med en bullis så kompleterar vi nog varandra bra dvs ligga å slöa på soffan, inte stoppa en fot utanför dörren om det nu bara blåser lite å framförallt att göra helt som man vill å inte ta order från andra
Jag har alfrig haft problem med att mina jagat. Däremot kan de ju precis som andra hundar vara intresserade av människor och andra hundar ,så en gedigen inkallningsträning är alltid nödvändigt. Sen kan man dock inte ge sig sjutton på att en Bullterrier alltid gör det du ber om ändå..
Viktig är att man får bra kontakt från början och bara tränar korta stunder med valpen på ett roligt sätt. Svårighteten ligger i att hålla deras motivation uppe, men lyckas man med det så är de inte mer svårlärda än vilken annan hund som helst. Att vara konsekvent i alla situationer är ett måste eftersom Bullarna blixtsnabbt lär sig vad man kan komma undan med och inte.
Visst kan dom fungera bra som stallhundar också bara de får vara med från början och vänja sig med hästarna.
De kanske inte alltid hänger med på ridturerna, men att strosa runt i stallet är ju aldrig fel. På vintern blir de dock frusna lätt och vill nog gärna ha ett täcke el.dyl om de ska var med längre stunder.
I det lilla stallet jag hade häst i för några år sedan hade vi två Bullar som stallhundar. Gick verkligen fin fint. Man blev så glad dom tidiga mornarna när dom kom insvansande med sina fantastiska ansikten och rumpor Men som sagt..täcke på vintern.