Vart hittar jag min produktnyckel?

attempt

Trådstartare
Snälla, ni som är lite hajja på datorer, kan ni hjälpa mig med en sak?

Jag fick en laptop i studentpresent, där det redan fanns Microsoft Office World, men när jag klickar upp den står det att jag skall ange en produktnyckel på 25 tecken. Vart hittar jag denna produktnyckel? Skall den ha funnits med i förpackningen som jag fick datorn i?

Jag behöver verkligen använda word, men kan ju inte pga detta.
Tack på förhand! :)

Sv: Vart hittar jag min produktnyckel?

Antagligen så måste du köpa den.
Den Word-version du har fått är troligast en 30/60-dagars/gångers test-version.
Du ska alltså kunna använda programmet som vanligt under en viss tid, eller ett visst antal gånger, men innan den tiden/gränsen ä passerad måste du köpa en produktnyckel för att kunna fortsätta använda programmet.

Antagligen så måste du köpa den.
Den Word-version du har fått är troligast en 30/60-dagars/gångers test-version.
Du ska alltså kunna använda programmet som vanligt under en viss tid, eller ett visst antal gånger, men innan den tiden/gränsen ä passerad måste du köpa en produktnyckel för att kunna fortsätta använda programmet.

Åh, det verkar vara så. :mad:

Går det att ladda ner program som inte behöver köpas? Eller köper alla skrivarprogram? Jag behöver ju liksom inget avancerat.

jag hade samma problem, ett helvete att hitta nyckeln... men jag hittade den på det enklaste stället (efter att ha hittat den på samma sätt som du provat 11000 ggr)

titta på undersidan av laptopen, där sitter det ett fint windowsklistermärke på ca 3x8 cm.. där står nyckeln till testversionen..

jag hade samma problem, ett helvete att hitta nyckeln... men jag hittade den på det enklaste stället (efter att ha hittat den på samma sätt som du provat 11000 ggr)

titta på undersidan av laptopen, där sitter det ett fint windowsklistermärke på ca 3x8 cm.. där står nyckeln till testversionen..

ÅH! SMART!! Det hade jag aldrig listat ut på egen hand!

TACK!! :D

näe, det är ett ovanligt ställe att gömma nyckeln på ^^ visserligen enkelt, men skitsvårt när man letar efter en lapp blnad instruktionerna eller på nätet.. de borde informera om klistermärket tycker jag.. men du är inte ensam om att knappt hitta det iallafall :idea:

Som de andra nämnt är det troligtvis en testversion som hängt med den nya datorn, det är ofta så. Man kan använda det i visst antal dagar eller ett visst antal gånger och det finns ingen produktnyckel med i datorpaketet.

Vore jag dig skulle jag ladda ner open office (länk till var du kan ladda ner det har andra skrivit tidigare)

Du måste inte spara det du skriver i OpenOffice egna format utan kan spara det i .doc format också. Själv tycker jag det är hyffsat likt Microsoft Office 2003.

OpenOffice motsvarighet till Word heter Writer.

Vill du trots allt använda Word, så skaffa Ms Office hem och studentversionen, det är den billigaste som jag tror kostar runt 800:-

Min produktnyckel funkar inte :crazy:
konstigt, för det ska vara den produktnyckeln som är fastklistad under eftersom att datorn redan är förinstallerad med testversionen av Office (inkl Word)
hör av dig till butiken där datorn inköptes, de får helt enkelt hjälpa dig genom att beställa en ny testproduktnyckel åt dig ^^

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka