Sv: Vart hittar man avelsston till salu?
hur många ston kan en hingst ha per säsong?
hur många ston kan en hingst ha per säsong?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig hört talas om att det finns en begränsning på ston som förbunden satt upp. Däremot brukar få hingstar ta emot fler än 150 st ston/säsong.Tror att det finns en begränsning på hur många som FÅR betäckas... men vet inte om det är i vissa länder...
hörde något om 100ston/land.. men vet som sagt inte.
men själva hingsten kanske klarar fler eller färre?
Även jag söker ett eller ev två bra ston. Har hållit på mera med trav innan så jag tycker att det är lite svårt att veta vilka ston som kommer att "duga", och nästa problem är var man ska hitta dem? Såg ett sto som heter Jezebel på annons, kan det vara ett tillräckligt bra sto? I mina ögon verkar hon bra
Hon har ju en guldhärstamning och var själv en god galoppör, har inte någon direkt koll på vad hon har lämnat, den första var ju bra men sen har det inte blivit så mycket men det kan finnas giltiga orsaker.
Varför säljs hon?
Frågade förresten en vän från USA som bor i Argentina nuförtiden om Gloria de Campeao, John hade sett honom i Dubai och skrev följande:
"I know this horse very well. He has a solid pedigree that is all stamina. He has a lot of Argentine blood from very strong stallions. It is not a flashy pedigree but it solid and will produce horse that run on."