Vart kan man köpa läder i örebro?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare linnea_e
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 5 533
L

linnea_e

Hej! Någon som vet vart man kan köpa läder i örebrotrakten?
Ska göra ett eget träns och måste ha lite material :P ..
Tacksam för svar!

Sv: Vart kan man köpa läder i örebro?

Hellström & Nylöw ligger strax brevid Lidl på väster. Det är en skinnaffär som har allt du kan tänka dig både i materialväg och tillbehör samt grimmringar etc:)
ganska dyrt dock...

/migo

Kolla med hon sadelmakaren på Örebrotravet. Hon har nog allt det som du kan tänkas behöva!

Men tror du att man får köpa utav henne? Hon gör ju egna saker :/ ...

Jo, men kolla får du se. Jag går på naturbruk-häst på en skola norr om örebro och hade sadelmakeri på individuellt val i skolan, då hade vi henne och hon fixade väll materialet till kursen. Sedan fick var och en själva betala för materialet till dom sakerna vi gjorde. Skolan stod s.a.s för undervisningen och vi fick betala material till de saker vi gjorde, själva. Om inte annat så vet hon ju säkerligen vart du ska vända dig för att få tag på material.

hehe, jag vet :) jag går första året på Kvinnersta och har haft Sadelmakeri A & B! Kul att träffas :P

Jasså där ser man :D Vilken linje går du då? Kör eller NV, eller?
Jag är Emma P Hä-1D.

Jag har inte haft sadelmakeri i år (annars borde jag ju haft det samtidigt som dig menar jag), utan jag är en 88:a och hade det året innan eftersom jag gick där men sen hoppade jag av.

Jag går Djurvård 1c :D Linnea heter jag!

linnea_e skrev:
Hej! Någon som vet vart man kan köpa läder i örebrotrakten?
Ska göra ett eget träns och måste ha lite material :P ..
Tacksam för svar!
jerndahls i Kumla har allt du behöver!

Teges/Jerndahls är grymt välsorterade på både material och verktyg.
Håller till i Kumla.
Rekommenderas!

/Mike - Hästsadelmakarna på Fredriksdal

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka