Vart ska jag gå vidare?

• Hästhantering
  • Trådstartare Trådstartare rosabadring
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 973
R

rosabadring

Hej alla, är helt ny här på bukefalos så hoppas att tråden hamnat rätt. *S*
Jag har köpt en ny liten pärla som jag haft nu i ungefär en vecka! :) Hon är jätte fin men rätt tittig och ofokuserad. Hade tänkt att jag börjar med lite horsemanship och "blir vän" med henne innan jag börjar rida henne ordentligt o.s.v.. Jag vet att hon inte ser mig som någon speciellt stor ledare eftersom att vi inte känt varandra speciellt länge och jag har börjat med de sju lekarna som många tipsat om. Men vart ska jag gå vidare efter det? :confused:

Tacksam för alla svar!

Sv: Vart ska jag gå vidare?

Ingen som kommer på något?

Varför inte bara ta det lugnt och bara umgås med din nya häst. Det tar tid för en häst att anpassa sig till sitt nya hem. Krångla inte till det.

Varför inte bara ta det lugnt och bara umgås med din nya häst. Det tar tid för en häst att anpassa sig till sitt nya hem. Krångla inte till det.

:bow:

Till TS:
Hantera hästen som vanligt, var tydlig och trevlig i bemötandet av den, motionerna den på lämpligt vis - ta det helt enkelt lugnt och låt den "bo in sig". Det är jobbigt att byta miljö, och hästen kommer inte bli lugnare för att du bossar med den i onödan.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 528
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 028
Senast: lirco11
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 662
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka