Vart ska vi åka?

caan

Trådstartare
Vi är en familj på två vuxna och en tvååring som vill åka bort ett par dagar. Men vi har ingen aning om vart!
Vi vill inte åka för långt, max tre timmar från där vi bor nu (mellan Jönköping och Växjö, en timme åt vardera hållen). Vi vill inte åka till Göteborg, där är vi ofta på somrarna. Vi vill kunna aktivera oss (och barnet).
Så vad kan vi göra? Jag tittade på Finlandskryssning, men vad jag förstår så avgår alla båtar från Stockholm och då blir det för långt att åka.
Vi är väldigt öppna för förslag!
Hit me :p
 
Vi är en familj på två vuxna och en tvååring som vill åka bort ett par dagar. Men vi har ingen aning om vart!
Vi vill inte åka för långt, max tre timmar från där vi bor nu (mellan Jönköping och Växjö, en timme åt vardera hållen). Vi vill inte åka till Göteborg, där är vi ofta på somrarna. Vi vill kunna aktivera oss (och barnet).
Så vad kan vi göra? Jag tittade på Finlandskryssning, men vad jag förstår så avgår alla båtar från Stockholm och då blir det för långt att åka.
Vi är väldigt öppna för förslag!
Hit me :p

Ni kan åka på kryssning Göteborg - Kiel.
 
Vi är en familj på två vuxna och en tvååring som vill åka bort ett par dagar. Men vi har ingen aning om vart!
Vi vill inte åka för långt, max tre timmar från där vi bor nu (mellan Jönköping och Växjö, en timme åt vardera hållen). Vi vill inte åka till Göteborg, där är vi ofta på somrarna. Vi vill kunna aktivera oss (och barnet).
Så vad kan vi göra? Jag tittade på Finlandskryssning, men vad jag förstår så avgår alla båtar från Stockholm och då blir det för långt att åka.
Vi är väldigt öppna för förslag!
Hit me :p
Julita gård! Härligt ställe som roar vuxna och barn. Övernatta kan man göra billigt på vandrarhemmet på området, vilket är ganska spartanskt, eller hyra rum i något av de hus som tillhör herrgården. Vi kombinerade besöket där med ett besök på Parken Zoo.
 
Vi är en familj på två vuxna och en tvååring som vill åka bort ett par dagar. Men vi har ingen aning om vart!
Vi vill inte åka för långt, max tre timmar från där vi bor nu (mellan Jönköping och Växjö, en timme åt vardera hållen). Vi vill inte åka till Göteborg, där är vi ofta på somrarna. Vi vill kunna aktivera oss (och barnet).
Så vad kan vi göra? Jag tittade på Finlandskryssning, men vad jag förstår så avgår alla båtar från Stockholm och då blir det för långt att åka.
Vi är väldigt öppna för förslag!
Hit me :p

Ska ni åka nu på vintern eller blir det en sommarsemester?
 
Karlskrona är en pärla, särskilt på sommaren förstås, men mysigt även på vintern. Nära och bra. Vill ni åka längre har jag hört mycket bra om Polen, t ex Sopot och Gdansk. Färja från Karlskrona.
 
Julita gård! Härligt ställe som roar vuxna och barn. Övernatta kan man göra billigt på vandrarhemmet på området, vilket är ganska spartanskt, eller hyra rum i något av de hus som tillhör herrgården. Vi kombinerade besöket där med ett besök på Parken Zoo.

Är det roligt att åka dit, till Julita, nu också när det är slaskigt?
 
Karlskrona är en pärla, särskilt på sommaren förstås, men mysigt även på vintern. Nära och bra. Vill ni åka längre har jag hört mycket bra om Polen, t ex Sopot och Gdansk. Färja från Karlskrona.

Vad finns att göra i Karlskrona så här års? Vi vill kunna hitta på saker och roa oss lite :p
 
Det är ju främst en sommarstad men en ljuvlig skärgård. Den är klassad som världsarvsstad, och det är trevligt att strosa runt oavsett årstid. Marinmuseet är ett måste; faktiskt väldigt intressant. På vintern finns väl inte så mycket att göra för övrigt. Tänkte mest att det var nära! :) Färjan till Polen går ju därifrån också!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 606
Senast: tott
·
Fritid Tänkte att bukefalisterna kan komma med förslag. Jag är ledig på fredagen som ju är klämdag och vill åka iväg och göra något. Min sambo...
2
Svar
34
· Visningar
2 329
Senast: Petronilla
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
Fritid Vi var helt inne på att åka till Varberg men de dagarna vi kunde åka så var det mycket fullbokat och det som var kvar var lite mer än...
2
Svar
27
· Visningar
1 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp