Bukefalos 28 år!

Vart tipsad om Dodson & Horrell Build up.....

Sv: Vart tipsad om Dodson & Horrell Build up.....

Tack. Inget mirakelfoder med andra ord...

Inga foder är väl mirakel? Dock tror jag vissa är bättre än andra gällande råvaror och sammansättningen. Där tror jag Dodson har ett försprång då det fodret överlag ger ett bättre resultat än övriga med samma innehåll/värden.
 
Sv: Vart tipsad om Dodson & Horrell Build up.....

Vet att du inte vill ha sådana svar men tänker ändå att du kanske ska fundera lite över kvoten. Jag har en ponny med stor andel fullblod och han kan inte gå på den vanliga kvoten 6 för normala hästar, han måste gå på en kvot om 8 för att inte bli som din. Kanske något du kan ha i bakhuvudet till höstens foderstatsberäkning, att dra upp kvoten lite till :)
 
Sv: Vart tipsad om Dodson & Horrell Build up.....

Inga foder är väl mirakel? Dock tror jag vissa är bättre än andra gällande råvaror och sammansättningen. Där tror jag Dodson har ett försprång då det fodret överlag ger ett bättre resultat än övriga med samma innehåll/värden.

bla korn, majs, glukossirap och melass är inge vidare bra åt en häst...
 
Sv: Vart tipsad om Dodson & Horrell Build up.....

Såg faktiskt en annons idag på ett foder som jag skulle kunna tänka mig att prova.
"Fibre-Beet"
innehåller "sockerfria" (mikroniserade) sockerbetsflingor, lusern och havrekli.
max 3% stärkelse och 5% socker.
 

Liknande trådar

S
Foder & Strö Vi funderar på att byta foder till vårt halblodsto och börja ge Dodson & Horrell Build Up för att få henne lite lugnare i huvudet samt...
Svar
5
· Visningar
3 215
Senast: sunny_1009
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 218
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp