Vart tog brunsten vägen?

lillamy73

Trådstartare
Försöker att få vårat sto dräktigt.
Har henne nu för tredje gången hos hingsten.
Har tidigare haft en brunst cykel på 21-25dagar.
Efter andra omgången hos hingsten åkte hon på bete och när hon inte hade börjat brunsta på dag 25 ultraljudade vi henne. Kollades dagligen på betet.

Tom sa veterinären och siade att hon skulle börja brunsta veckan efter. Nu har det gått 43 dagar sedan senaste brunst och hon är torr och sparkar bort hingsten. Gått tillsammans med honom sedan ultraljudet. Inget kladd på benen som vid brunst.

Ska ringa veterinären i morgon och beställa nytt ultraljud och är hon verkligen inte dräktig så får de kolla henne efter infektion och sedan prova spruta igång henne.

Någon som varit med om liknande?
Vad var det med erat sto? Kan hon vara dräktig trots allt?
Kan infektion ta bort brunst?

Sv: Vart tog brunsten vägen?

Det kan vara så att veterinären missade en dräktighet, så du bör absolut kolla henne igen innan du ens tänker tanken på att spruta igång en ny brunst.

Sen finns också alternativet att hon lagt ner verksamheten för säsongen, dvs att hon inte tänker brunsta mer. Jag har tidigare haft ett sto som gjorde så flera gånger, alltså slutade brunsta helt enkelt. Henne funkade det bra att spruta igång.

Sv: Vart tog brunsten vägen?

Veterinären kommer ut i morgon och gör ett ultraljud ser allt bra ut så sprutar hon igång henne.
Skulle även kolla så att hon inte har infektion samtidigt..

Håller mina tummar på att förra veterinären missat en dräktighet...

tack

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
34 154
Senast: iNHALE
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 603
Senast: Novalisa
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Karro-Lina
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 534
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?