vårtot eller tumör?

towe

Trådstartare
Min häst har fått några konstiga vårtor på utsidan av låret. Jag har länge sett en mörkare fläck (stor som en 5 krona) som sen kännts lite skorvlig. Nu har en ganska stor vårta vuxit fram med några mindre runt omkring. JAg ska ringa vetererinären så fort helgen är över men är det någon som kan ha en aning? Just att det är flera vårtor (tumörer?) runt omkring verkar lite skrämmande tycker jag. Hästen fyller 6 år.

Sv: vårtot eller tumör?

Kan det vara inkar kanske? Jag har haft en unghäst som hade sk unghästvårtor, de ser dock inte riktigt likadana ut. Det här är mer som förstorade födelsemärken.

Liknande trådar

Hundhälsa Var till veterinären igår, främst p.g.a. annat problem men vi provtog också en liten vårtliknande utväxt på insidan av min hunds ena...
Svar
14
· Visningar
3 467
Senast: Takire
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 138
Senast: Fazeem
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 983
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka