Vassa sittben

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Niina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 569
N

Niina

Hej! Är det någon som provat nån sk "seatbone saver" vid ridning? Hjälper de? Påverkas ridningen negativt/positivt? Jag har så spetsiga sittben att det ofta gör ont den första halvtimmen när jag rider (sen verkar man bli smått förlamad... :rofl: ). Tänkte kanske testa...

Sv: Vassa sittben

Vet att de går att beställa t.ex. från England. Men jag vet som sagt inte om de är bra... Men å andra sidan...värre kan det väl knappast bli! :crazy:

Jag använder en gelesits eller annan tunnare sits beroende på sadel...hur hård den är ....Kan tänka mig att det är den som Heather Moffett tillverkat...Vet inte om den är bättre...men absolut dyrare ;) säkert uppemot 700 :-

Senast ändrad av en moderator:

large-eq-351-n206-1.jpg

Cottage Craft Gel Seat Saver: Kostar £38,95 (529 SEK) + frakt.

large-eq-32-253-1.jpg

Heather Moffett Seatbone Saver: Kostar £49,99 (679 SEK) + frakt.

Ska nog ändå beställa lite annat, annars hade väl frakten blivit väl dyr...

Vet någon om dessa säljs i Sverige?

Hoppas att någon som testat dessa (eller andra sorter!) kan skriva lite om vad h*n tycker!

jjeg: Funkar det bra att rida med gelsits? Känns det liksom lite halkigt eller lika stadigt som vanligt? Hur är ytan på gelsitsen?

Jag har också vassa sittben men när jag sitter i en sadel som passar min rumpa är det inga problem.

Okej! Vad bra, då ska jag kolla runt på lite svenska sidor. *nollkoll* :angel:

Men hur är de att rida i då - ni som prövat?

Har en från hööks, skön att rida med.
Jag använder den mest till islandshästsaden med flat sits, för att sitta lite stabilare.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 938
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 734
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka