Västen är för lång..

sky_fly

Trådstartare
Min säkerhetsväst sitter bra och är bra utpassad efter mig. Men inte för sadeln.. :p Precis där bakvalvet slutar slutar oxså västen.
Så i skritten och nedsittnig i trav är ju inte så bekvämt.. Ser ut som axlarna hoppar ur led.. :D

Jag vill andvända väst, men det ska ju inte vara obehagligt! :cry:
Vad ska jag göra, några förslag?

Sv: Västen är för lång..

Hej,

Jag sprättade upp tyget, klippte bort del av västen då min var för lång i ryggen oxå. Sydde ihop tyget och nu slår den inte i nånstans!

Och de är ju sååå stela och jobbiga, försökte "gå" in den som ett par nya skor,,,,men det kvittade om jag dammsög med den på så var det kassaskåpsvarning iaf! :mad:

Satte mej i ett varmt bad med den på mig, och klev upp och kastade morronrocken på igen och lät den torka med västen på! :D

Nu är den helt :bow:

Fram med sax och badskum! :) Lycka till!!

Tack för svaret! :bow: :bow: :bow:

Det måste jag testa..

Kändes det inte dumt och bada och gå omkring med västen? :p

jag har åxå kapat min, var dock inte så seriös att jag sydde ihop den så det blev svart tejp i nederkant istället, inte så jättesnyggt men praktiskt är det.

Så har jag också gjort, klippt av min nertill. Jag fick klippa lite mer nu när jag övergått från allround- till dressyrsadel... Så - fram med saxen! Önskar jag hade badkar så jag kunde testa badtricket också!

Japp! Helt klart är det kapning som gäller! Hade sån tur att min har avtagbart foder så jag beövde varken sax eller nål och tråd! Vad tycker ni förresten om att sälja en väst som är avtagen (rör sig om ca 1,5 cm). Är det OK om den nya ägaren provar och tycker att det passar, eller ska man säga att man gjort det? det är ju lite tråkigt om det sänker priset och de är ju nästan alltid för långa... Kul att höra vad ni tycker om det!?

Jag tycker ju inte du ska sälja en avtagen väst utan att tala om att den är avtagen! Det skulle inte jag bli så glad för, som köpare i alla fall, om jag sedan märkte att den var avklippt... Men berätta varför och låt ev. köpare prova så är det väl okej, den passar ju förmodligen fler än dig!

Var inte rädd för saxen, den är din vän!;)

Jag hade sagt som det var, att saxen hade varit framme, alltid bäst!
(Vill inte låta präktig dock!!!)

Då äre bara fram med saxen och nål och tråd då.. hehe nej förrästän det får mamma göra.. ;P hon klagar jämt på hur slarvigt jag gör saker så hon får väll fixa.. ^^ haha:p

sky_fly skrev:
Tack för svaret! :bow: :bow: :bow:

Det måste jag testa..

Kändes det inte dumt och bada och gå omkring med västen? :p

Jooo då, dumt kändes det men va gör det? :D

Det funkar iaf! :banana:

Berätta sen hur det gick med din väst! :idea:

Tala om att den är avtagen baktill. Tror inte det sänker priset så himla mkt, och det finns ju - se bara i den här tråden - en massa personer som är i behov av kapade västar. Jag har kapat min också, öppnat det avtagbara yttertyget, skurit av lagom mycket och satt ihop tyget. Märks inte att det är några cm tyg utan innehåll ens.

Däremot skulle jag inte köpa en begagnad väst.. Jag vill veta om den varit med om några fall.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 710
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 944
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur