Västkrav i hoppning

Status
Stängd för vidare inlägg.

ZanMiguel

Trådstartare
Varför är det inte det i dressyr också?
Varför bara hoppningen?
Eller kan man inte ramla av och skada sig i dressyren?

Dumt på påfynd tycker jag...

Sv: Västkrav i hoppning

Kontakta förbundet och fråga vet ja!

Fast jag har nog sett fler som ramlat av på hopptävlingar än på dressyr dito iaf.

Jo fast det är väl så att det är lite mer skaderisk när man brakar in i ett hinder, än när man rider på en dressyrbana.
Visst man kan trilla i staketet, bli trampad av hästen mm. men ändå det finns inga hinderstöd och bommar.

Nu när jag tänker efter så är det väl "bara" det som skiljer :D

Bra svar!
Det kanske man ska göra!
Eftersom det är ju hjälm krav i dressyr då borde det ju vara samma sak nu tycker man...

Vicious- Jo det förstås, men det är ju faktiskt bara bommarna som är skillnaden, för man kan ju faktiskt rammla av på staketet:p

stör jag mig oxå på (eller iofs, har jag inte så mkt att störa mig på eftersom jag fyllde 18 förra året)
Det som är sjukast är ju det jag skrev i andra tråden på hoppning, att man måste ha det även på framridnigen och det är ju ingen skillnad mot dressyrens framridning. Man skrittar, travar och galopperar.

Varför är det inte det i dressyr också?
Varför bara hoppningen?
Eller kan man inte ramla av och skada sig i dressyren?

Dumt på påfynd tycker jag...

Ja titta på en hopptävling och en dressyrtävling och för lite statistik på hur många som ramlar av i respektive gren så förstår du nog varför.

Ja, det kan man ju fråga sig..
Jag tycker ändå att det är ett stort framsteg att det kommit som regel i hoppningen nu också.

Jag tycker båda ja och nej..

Visst kan det vara okej, men varför inte ha ett övergångs år? Varför skulle det komma så fort?
Och varför inte inom dressyren?

De här frågorna kan inte någon på Buke svara på! Ring eller maila till förbundet om du tycker att regeln är fel eller om du undrar över beslutsgången.

Jag låser tråden nu, då du inte kommer att kunna få svar på dina frågor här.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och... 53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
55 676
Senast: fio
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 480
Senast: Edla
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
527
Senast: Elo
·
Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Göra i Borlänge?
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka