Vätskebrock efter operation.??

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare TheOne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 969
T

TheOne

Min häst opererades i somras för lös benbit i vänster framkota. Han har haft boxvila, sen hagvila och nu rider vi. När det var dags att låta honom gå obandagerad fick han, vad veterinären kallade det, ett vätskebrock. Ser ut som en liten utjutelse, eller vätskepåse.. bara en mjuk knöl rätt fram, lite olika stor från dag till dag...! Enligt veterinären är det ovanligt och helt ofarligt! Fick inga direkta svar på om det kommer att försvinna.. nån som vill dela med sig av sina erfarenheter?? Försvinner det??

Sv: Vätskebrock efter operation.??

Jag skulle tro att vätskan tas upp av kroppen så småningom men det kan nog ta ganska lång tid innan det försvinner helt.....

Sv: Vätskebrock efter operation.??

Brukar försvinna av sig själv.

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 204
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 454
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa... 2
Svar
28
· Visningar
3 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka