juvelen

Trådstartare
Hur gör ni för att lära hästen gå i vatten.
Har en 4:a åring som fullkomligt avskyr vatten. Hon har alltid under min tid gjort det (har ägt henne sen hon var 8 mån).
Det är diken, vattenpölar, ja allt som har med vatten att göra.. Har provat att låta en säker häst gå i före (grunt), har provat leda henne. Hon stannar ca 1 m ifrån och vägrar ta ett steg närmare, försöker man få i henne ändå så blir hon tjurig och backar och små studdsar/försöker vända.

Tidigare var hon besvärlig i duschspiltan också, det är bättre men hon tror fortfarande att det kommer krokodiler upp ur avloppet.

Sv: Vatten

provat backa i henne i vattnet?
Bara o traggla på , min var oxå rädd för vatten o vägrade gå i men vi stod o väntade ut henne.
Hade den andra ponnyn ute i vattnet o försökte få ner min ponny.
till slut tog hon ett STORT hopp i vattnet o har sen den dagen älskat o bada.

prova o led i henne , eller ha ledare, draghjälp, backa i , mycket beröm och ta steg för steg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 478
Senast: Edla
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag... 2
Svar
21
· Visningar
2 956
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka