Vattenflaska i glas

zassoo

Trådstartare
Vattenflaskor i glas, hiss eller diss? Med kork av rostfritt stål.

Jag tänker mig att en glasflaska håller sig fräschare/är lättare att hålla ren ett längre tag jämfört med en plastflaska.

Silikonskydd runt flaskan, är det bra? Blir inte det äckligt efter ett tag?

Att den blir tyngre än en plastflaska förstår jag såklart, men det gör inget :)
 
Jag är kluven. Ser det bra som att minska plastanvändningen, enklare att rengöra. Silikon runt ser jag som fördel för att göra hållbarheten bättre - den blir stöttåligare. Nackdelarna ser jag som att det är lätt att göra illa sig om den går sönder och jag tänkte även ha min på jobbet tills jag kom på att vi inte får ha glas i produktionen pga risken att få glas i maten. Och sen vikten. Tänkte också att det inte gör något, men det blir väldigt tungt när det är vatten i.
 
Diss, har en jättefin med silikonskydd. Använder den aldrig. Men så har jag barn och vattenflaska i skötväskan, vill inte riskera att tappa så den går sönder. Skulle man vara oförsiktig och den flyger ur väskan på en parkering eller nåt så tro rjag inte att silikonskyddet gör någon skillnad.
 
Jag har funderat på samma sak, men jag bär omkring på min vattenflaska ganska mycket under dagen tillsammans med laptop, papper, anteckningsblock och penna när jag går på olika möten. Tänker att jag kanske tycker det blir onödigt tungt att släpa på när jag redan har händerna fulla?
 
Både hiss och diss!
Mycket fräschare och bättre för miljön. Men! Flaskan blir tung. Jag måste ha den i ett sidofack på ryggsäcken och då bär jag snett som inte är bra för mina onda axlar.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 322
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp