Vattensvans?

Energi

Trådstartare
Märkte att ena hunden (tik) hade väldigt konstig svansföring idag. Istället för att stå rakt upp och vifta galet hänger den nu istället rakt ner.
Hon är något svullen vid svansroten men ömmar inget varken i rygg,bakben eller svans.

Hon viftar på svansen precis som vanligt, bara att den hänger istället.
Kan det vara vattensvans?
 
Sv: Vattensvans?

Fick det på labben för typ hundra år sedan, men det gjorde rejält ont, annars precis som du beskriver. Svullen svans som hänger som en vissen tulpan.
Ring en vet. och kolla.
 
Sv: Vattensvans?

Låter precis som vattensvans! Min Rottis får det titt som tätt.På vissa gör det jätteont och på andra inte.Det går inte att göra något åt och det går över av sig självt.Men låt inte hunden duscha eller bada på ett tag.
 
Sv: Vattensvans?

Låter absolut som vattensvans. Har haft vid flera tillfällen på mina hundar. Jag jakttränar mina golden och om dom apporterat för mycket i vatten så får dom vattensvans. Tror hundar kan vara olika känsliga. En del hundar får det aldrig medan en del kan få det av bara bli kalla, även utan vattenbad. Det går över men är väldigt smärtsamt för hunden. Ofta behöver dom smärtstillande och ibland även en kur antibiotika. Ring vet.
 
Sv: Vattensvans?

Eftersom hundar lätt får tbx vattensvans är det viktigt att den vare sig blir blöt eller kall, ha ev täcke på under vintern.

mvh
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 189
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 211
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 277
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 670
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp