Vattentäta, djupsnöklarande, VARMA, nätta vinterkängor som går att rida i?

Sv: Vattentäta, djupsnöklarande, VARMA, nätta vinterkängor som går att rida i?

SmartWool har korta bra vandrar känge strumpor, som är sådär anatomiska du vet, massa små olika fält liksom på foten.
Jag har både ett par stycken av dom och dom som är lite längre, SmartWoll är underbara! Det är allt jag har på mig oavsett vart jag ska :) Inget kliande, håller skitlänge och går att tvätta på normal 40 tvätt.

Mina kängor från Merrell åker med i år också. Köpta i vanlig sportaffär.

Vattentäta - du kan inte kräla i vatten med dem men ytterlagret är i Goretex så de tål om jag spolar på dem
Djupsnöklarande - 20cm klarar de nog iaf. Har tyvärr inget mått på hur höga de är
Varma - garanterat varma med rätt strumpor
Rida i - jag rider i dem så länge det är kallt, snöigt och jävligt

Extra plus är att greppet på is är som klister. Det är omöjligt att halka med dem.

Förra vintern hade jag ett par jodpurs som var två storlekar för stora, i dom hade jag rejäla slalomstrumpor och raggsockor! Frös inte en dag trots -20 grader i stort sett hela vintern!

Nu har dock syrran tagit tillbaka dom skorna så måste ut och leta efter nått annat alternativ :(

Liknande trådar

Utrustning Ja som rubriken lyder, vad är bäst ridstövlar eller shortchaps? Det är såklart en personlig preferens, men nu är det dottern som ska ha... 2
Svar
31
· Visningar
4 703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka