Vattentätt täcke med tunt foder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Juvelflickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 022
J

Juvelflickan

Hejsan!
Jag letar efter ett täcke som är vind- och vatten-säkert, som andas och som har et tunt foder.
Det är till min islandshäst. Hon är rakad på halsen.
Hon kommer ha täcket dygnet runt, alltså även inne.
Skriv gärna alla ni vet, och hemskt gärna billiga:angel:
Är de från Hööks bra?
Tacksam för svar!

Sv: Vattentätt täcke med tunt foder

Juvelflickan skrev:
Hejsan!
Jag letar efter ett täcke som är vind- och vatten-säkert, som andas och som har et tunt foder.
Det är till min islandshäst. Hon är rakad på halsen.
Hon kommer ha täcket dygnet runt, alltså även inne.
Skriv gärna alla ni vet, och hemskt gärna billiga:angel:
Är de från Hööks bra?
Tacksam för svar!
Kolla det täcket jag hade till Freyja. Finns på Lillhästen i stav, kostar 580 kr tror jag. Olympic Light heter det. regntätt, tunt fleecefoder och andas.
Kram

Jag rekommenderar Källquists Horse Saver Essex, teflonbelagt regntäcke med tunnt fleecefoder.
Hästen är snustorr under efter en dag i ösregn :bow:
Har ett sånt till min häst.

Såg dock att du ville ha billigt täcke, det är inte SÅ dyrt men ändå inte direkt billigt.
Som Freyja_bus skrev så har ju Lillhästen ett täcke, samma täcke jag har fast en billigare modell.
Har hört gott om det också :bow:

Jag har just nu ett Kimberly och inget regnar igenom. Passar min häst bra i formen också! Det är ett tunnt nätfoder i. Inget värmande alltså. Finns även som vinter täcke men ingen aning om tjocklek. Har haft det på min häst inne som ute och det fungerade bra. Tyvärr verkar det som andasfunktionen blir sämre med åren, dock inte massor... Köpte mitt för 500kr så det tycker jag är billigt!

Álin skrev:
Jag rekommenderar Källquists Horse Saver Essex, teflonbelagt regntäcke med tunnt fleecefoder.
Hästen är snustorr under efter en dag i ösregn :bow:
Har ett sånt till min häst.

Källquists Horse Saver Dorset är ännu bättre :D Mycket hållbarare yttermaterial, och fortfarande fleece fodrat (ej i bogen vilket är bra). Halvhals. Kostar 695:- på Eriks Hästshop och är värt sina pengar i guld.

Liknande trådar

Hästvård Om ni har läst någon annan av mina trådar så vet ni säkert att jag har köpt en äldre islandshäst, hon har senaste året hos förra ägaren...
Svar
8
· Visningar
1 595
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag har tidigare stått i kallstall (samma luft och temp ute som inne) eller i varmstall där det alltid hållit cirka 10 grader inne. Nu... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 150
Senast: super
·
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 443
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa Ska raka min hund i helgen och vet då att hon lär behöva ett tjockt täcke till den värsta vintern. Har i nuläget en fleeceoverall (lite... 2
Svar
39
· Visningar
2 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka