Veckans utmaning!

Sv: Veckans utmaning!

Jag drar igång utmaning nr 2 för dom som är klara eller inte vill ge sig på bubblandet.

Dvs, att städa!

Det tog inte många minuter att fatta poängen här.:D ( Fuskigt med apportör? )

Ja, definitivt! :D

Faiza städar:

http://www.youtube.com/watch?v=t1LGx4Q9ek0

Jag är medveten om att jag klickar väl sent andra gången, men inte lätt att hålla både kamera, godis och klicker.
Målet är ju att hon ska hämta grejer utan att jag kastar, men det får komma senare.
 
Sv: Veckans utmaning!

Duktig vintis! :laugh:

Utmaning nr 3 - Tasstarget. Hunden skall gå ut minst 1m från dig och sätta tassen på valfritt föremål ni valt.
 
Sv: Veckans utmaning!

AH VAD SNABB DU ÄR!
Såg tråden nu och en på tusen så är inte hunden på jobbet så nu ahr jag tre (!) grejer hon ska lära sig. Fast tassen akn hon redan :p så okej. 2

ÅTERKOMMER!!
 
Sv: Veckans utmaning!



Vårat försök till tasstarget.
Egentligen är vi steget längre att han ska snurra på den så han hamnar med nosen mot mig, men han gjorde "fel" idag och då blev det ju rätt bra ändå :D
 
Senast ändrad:
Sv: Veckans utmaning!

Och här är vårat försök till städning!
Han missar påsen hela tiden, men han släpper ju iaf :p



(Btw så märkte jag att ljudet är efter, jag klickade inte så sent egentligen)
 
Sv: Veckans utmaning!

*Knapp*

Jag gav upp på dom två första utmaningarna:angel::o
Nero började välta skålen med vatten och det kom inte många bubblor när han väl försökte. Städningen började jag inte ens med, hehe.


Men jag antar utmaning nr 3.:D
 
Sv: Veckans utmaning!

.... Och här bubblar vi! (nästan)



Kameran är på från precis första försöket, det är därför det ser lite haffligt ut.
Men i slutet behöver jag inte ens visa med fingret för att han ska blåsa en liten bubbla :D

(Även här är ljudet efter)
 
Sv: Veckans utmaning!

Duktigt! va kul att så många antar utmaningarna!

Jag måste in på kontoret en sväng men jag tar tag i nr3 ikväll!:)
 
Sv: Veckans utmaning!

Vilken duktig fyrkantsbyxa!! :bump:
Själv har man ju ingen kamera för tillfället, så vi kan inte vara med. Men jag ska träna in bubbel i alla fall.
 
Sv: Veckans utmaning!

Det är ju hunden som är duktig :p

Gör't! Du kan få låna min kamera om du kommer hit och hämtar den ;)
 
Sv: Veckans utmaning!

Jamen, du var väl också duktig som ens gjorde det ;)
Jag har effektivt eliminerat alla former av aktiveringsbehov genom att preparera min vovve med jodopax. Nu har han tagit sin tillflykt längst in i sovalkoven och tänker nog inte komma ut på hela eftermiddagen:angel:
 
Sv: Veckans utmaning!

Vad duktig han är! Jag är särskilt imponerad av hans städning, inte så lätt att pricka en sådan hög påse ju! :)

Och vad söt han var med tassen när han skulle bubbla, "Men matte, du doppar ju i fingret, då gör jag också det!" :D
 
Sv: Veckans utmaning!

Han tänkte att det där med att nudda tassen på något brukar vara ett vinnande koncept :D

Gud vad söt hon är! Lugnt och fint går hon fram och bara lägger upp tassen :love:
 
Sv: Veckans utmaning!

Ja, haha, här görs ingenting i onödan. :p

Hon är himla söt i början när hon inte riktigt försått vad det är hon ska göra, för då försöker hon först med att sätta sig riktigt nära i fotposition (vilket vi övat mycket senaste tiden). Fungerar inte det så provar hon att lägga sig. Allt detta görs väldigt lugnt och metodiskt, samt att hon hela tiden tittar upp på mig med en blandning av förväntan och skepsis. :D Om jag inte ger henne mer hjälp då heller, så lägger hon ner huvudet mot golvet och suckar. :D

Inget "gå-igenom-hela-registret-i-180-knyck-samtidigt-som-man-viftar-på-svansen" här inte. :p Fast jag tycker ändå att hon verkar tycka det är kul att träna.
 
Sv: Veckans utmaning!

Bara det faktum att hon försöker göra rätt och förstå vad du menar betyder ju att hon VILL träna! :)
Annars skulle hon ju bara strunta i dig och gå iväg eller något.
 
Sv: Veckans utmaning!

Jo, precis! Hon blir extra förväntansfull när jag tar fram klickern, för då är det ofta något nytt på gång.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 224
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 408
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 671
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp