Veckans utmaning!

Sv: Veckans utmaning!

Ja, visst är hon! :D

Dina är ju jätteduktiga, Iver verkligen kastar sig. Han gör skäl för namnet :D

Använder du inget kommando?

Jag har börjat använda kommandot "tryck" och tejpat lappen på väggen, men lyckas inte ladda upp filmen...ska se om jag får det att funka.
 
Sv: Veckans utmaning!

Ja nog är han ivrig nog. :D Tack!

Kommandot lägger jag till sedan, filmerna är deras frivilliga beteenden såhär i inlärningsstadiet. :laugh:
 
Sv: Veckans utmaning!

Ja, jag tänkte det. Men så tänkte jag att de verkade så säkra, åtminstone Kittie, att du kanske lagt in kommando. Jag tycker det är svårt att välja kommando, hur kommer du sedan skilja på nos- och tasstarget (vilka kommandon)?

Förressten, är det för tidigt att lägga in kommando redan nu (när jag bara tränat ca 15 min, vid tre olika tillfällen idag)? Finns det liksom någon generell regel där för hur länge man bara ska låta dem bjuda på beteendet?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Veckans utmaning!

Jag brukar vilja att dom erbjuder beteendet varje gång + att dom kan utföra det på olika saker, på olika ställen på olika dagar innan jag anser att det är befäst och lägger på kommandot.

Annars finns risken att du säger kommandot och står med en hund som bara tittar på dig med stora ögon, och då tappar ju kommandot helt sin funktion.

Men så brukar man ju känna lite när det är dags, så lägger jag på kommandot när dom utför det jag vill, och sen flyttar jag det sakta tills det "hamnar innan".

Gud va flummig jag är ikväll, hänger du med på hur jag gör? :D
 
Sv: Veckans utmaning!

Ett flummigt utfört target.


Kanske skulle stängt av kameran innan vi sprang till godispåsen.
 
Sv: Veckans utmaning!

Glömde skriva att jag nickar åt Kittie som ett -Varsugod så det är nog därför hon ser så säker ut.;)

Henne tränade jag att alltid fråga först så nu gör hon helst inget på eget bevåg utan jag måste nicka, raka motsatsen till Iver som gärna erbjuder 70 saker samtidigt.
 
Sv: Veckans utmaning!

Nej, jag förstår hur du menar, och gör nog ofta så också i lydnaden. Men när vi tränar sådana här saker så blir det lätt att jag vill lägga in kommandot för tidigt, hon lär sig ju så fort känns det som.

Precis som med Kittie är det med Faiza också, jag måste säga varsågod oftast (jag har ju tränat mycket på att hon ska ta kontakt med mig för att få göra något).
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Veckans utmaning!

Ja det är ju så himla olika.

Vissa saker som tex ligg och sitt osv säger jag kommandot från början i samma veva dom gör det.

Medans vid trix och sånt vet dom vad som väntas beroende på situationen och då tar jag kommandot sen.:)
 
Sv: Veckans utmaning!

Vispen "städar" det mamma tappar, dvs en nyckelknippa och en femkrona. Däremot har jag inte lärt henne att lägga sakerna i nån låda än.

 
Sv: Veckans utmaning!

Vad duktig hon är som får upp en femkrona så lätt från golvet, Zipper brukar slita i säkert en minut innan han får upp den :p
 
Sv: Veckans utmaning!

Nu, lite efter så har jag fått två av utmaningarna på film! Visste inte hur jag skulle göra då ena kameran inte går att filma med och den som det går att filma med kan jag inte få datorn att koppla med, men så kom jag på att jag kunde ta ut minneskortet och sätta det i den andra kameran som funkar att koppla ihop med datorn! Anyway här är dom.

Blåsa bubblor:
http://www.youtube.com/watch?v=2VBzAywZp4c
Inser ni hur mkt vatten det blir överallt med en trubbnos som ska göra kaffekokaren , jag lovar att hennes kinder rymmer minst 1liter.. så kommer hon och dregglar ut det över mej när hon ska inkassera sin belöning om jag inte är snabb nog..

Tasstarget:
http://www.youtube.com/watch?v=KcaE_4lcxv8
 
Sv: Veckans utmaning!

Åh, underbar boxer! :love: Haha, ja det såg ut som det blev lite blött ja. :D

Lilljessicah: Kul med en ny utmaning, här ska tränas!
 
Sv: Veckans utmaning!

Nostargeten får vi arbeta lite med, men här kommer "hakan i marken"!



Fick till värsta Görel-berömmet i slutet där med. "Braoo" :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 225
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 408
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 673
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2023 -den andra
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp