Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är sjukt sugen på att göra broccoli i ugn med vitlök i veckan.
Men frågan är vad jag ska äta till?
Är vegetarian och hjärnan vill inte hjälpa till i att komma på några bra biffar eller bitar eller vad man nu ska ha till?
Är färdiga produkter ok? Jag gör just nu broccolimos och ska äta en filé från Hälsans Kök till. (Tillägg: senaste jag gjorde broccolimos åt jag Anammas vegopuckar till, mycket gott ihop.) Annars har jag också gjort kidneybönbiffar nyligt, och ännu godare tyckte jag nästan att zucchinibiffar var när jag gjorde det en gång.
Jaa färdigt är helt ok! Men kom inte på vilka som skulle vara goda.. Filéerna från HK har jag tyvärr förätit mig på dock.. Men funderade på någon schnitzel från dem kanske?
Men som ni bägge säger så är kanske kidneybönbiffar inte så dumt! :9
Har aldrig testat det, men såg receptet nånstans och blev sjukt sugen för det lät så gott!
Man delade bara broccolihuvudet, finhackade några vitlöksklyftor, blandade vitlöken med lite olja och salt, i med allt i en påse och skaka om. Sen ut på en plåt och så in i övre delen av ugnen så det blev lite krispigt.
Men det blir någon slags quorn och bönmixröragrejtjofräs utan namn idag till det hela. Ingen aning om det blir gott, men jag orkar inte göra biffar så det blir röragrejtjofräs helt enkelt. Återkommer med om det blev gott!
Tzay kan man hitta i välsorterade matbutiker, eller på speciella vego-ställen. Här i lilla Vetlanda har ICA tagit hem det Om det beror på mina åtskilliga påtryckningar eller något annat vet jag inte
Så det kan säker löna sig att fråga, här visste de inte ens vad det var första gången.
Min blev delvis krispig! Fast bara första kvällen, inte i matlådan såklart...
Tror på ganska hög värme och högt upp i ugnen! Och låta det få färg ordentligt.
Bor du i Stockholm så finns det bland annat på Daglivs (Fridhemsplan) och Goodstore. Jag upptäckte tzay för några veckor sedan, och åååh vad gott det är Konsistensen var inte alls som jag hade trott, men när jag väl kom över det så var det verkligen
Trädgård & Växter Särbon har ju gått 2-årigt skogsgymnasium... hade jag köpt en Stihl hade nog förhållandet varit slut :D Dvs jag har en Husqvarna :laugh...